13 Şubat 2016 Cumartesi

Merhaba yoğun ve güzel Cumartesi :)


Her Cumartesi olduğu gibi yoğun bir mesai beni bekliyordu. O nedenle bugün daha büyük bir tost ile güne başladım. Yanında 1 bardak da sütümü içtim. 


Ofise gidince 1 fincan Türk Kahvemi içtim, sonra 1 fincan da çay içtim. Arada yemek yemeye zamanım olmadığı için 1 paket Wasa Cheese and paprika sandviçin sadece 1 parçasını yedim.



15.00'e doğru ofisten çıkıp eve geldiğimde çok acıkmıştım. 1 tabak kuru fasulye yedim, 3-4 kaşık da pirinç pilavı yedim. Hiç ekmek yemedim. Fazla yememeye çalıştım çünkü saat 18.00'de arkadaşımıza yemeğe davetliydik. Yemekten sonra 1 fincan Türk kahvesi daha içtim.



8 Şubat'ta Çin kültürüne göre yeni yıl başlangıcıymış, Bu sene maymun yılı olarak simgeleniyor. Biz de Çinli bir çift olan arkadaşlarımıza yeni yıl yemeğine gittik. 

Çok ayrıntılı ve zaman alan özel Çin yemekleri yapmışlardı. Ellerine sağlık hepsi çok güzeldi. Meğerse orjinal Çin yemeklerini seviyormuşuz da haberimiz yokmuş :)



Önce bizim ekşili köfte tadına yakın bir balık çorbası içtik. İçinde 3 adet balık köftesi vardı. İçinde zencefil ve turp rendesi de vardı. Yemeklerin isimlerini bilmiyorum ama biraz açıklamaya çalışayım.


Soya soslu, patlıcanlı bir sebze yemeği benim damak tadıma gayet uygundu :)


Burgu şeklinde hafif tatlı, ballı bir hamur kızartması ve diğeri sadece tuzlu hamurdan yapılan bir hamur kızartması. Geleneksel bir atıştırmalıkmış. Bunlardan 1 er tane yedim.


Dana etli, soğanlı ve biberli ana yemek. Bu da çok güzeldi, İnci'de çok sevdi, etlerinden yedi :)



Bu bol acılı soslu, patatesli ve tavuklu ana yemekti. Bu da damak tadımıza gayet uygundu.



Bu da tamamen farklı malzemelerle yapılmış soğuk bir yemekti. İçinde Çin'den gelen çok farklı bir mantar, pirinç makarnası, yumurta, farklı baharatlar, ıspanak, sarımsak olan bence harika olan bir yemekti.

Bütün bu yemeklerden tabağıma biraz biraz alıp çubuklarla (chopsticks) yedim. O nedenle biraz yavaş ve uzun sürede yedim :) Çorbanın da tamamını yedim. Hiç ekmek yemedim. 1 tane de hazır yaprak sarmasından yedim. 


Fotoğraf  http://kaleidoscope.cultural-china.com sitesinden alınmıştır

Sehpanın üzerindeki kuruyemiş ve cipsten hiç yemedim ama iğde görünce dayanamadım. 6 tane de iğde yedim. Ankara'da yaşarken çocukken çok yerdik çünkü apartmanımızın bahçesinde iğde ağaçları vardı hepsi de çok güzel açardı ve meyve verirdi. İğdeleri yiyince çocukluğum aklıma geldi :) 1 bardak da şekersiz çay içtim.


İğde
Eve gelice 22.30'da kahve içtim. 



İnci 00.00'da uyuyunca kendime yaseminli bir yeşil çay yaptım ve film izlerken içtim. 01.00'de acıkınca 1 avuç leblebi yedim.



Bugün hem farklı hem de güzel yemekler yedim. Porsiyonlarını kaçırmadım. Ama soya sosuna alışkın olmadığım için biraz ödem yapabilir.

Minghua ve eşi Yuen'e bu nazik ve özenli davetincen dolayı buradan da teşekkür etmek isterim. Bilge ve harika insanlar…

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Not: 19 Şubat'ta blogun 5. yıldönümü var, bu sefer unutmayacağım inşallah :)

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-

4 yorum:

  1. Merhaba serap hanim. Sizi cok severek takip ediyorum :)
    Bir sey sormak istiyorum. Kalori hesabi yaparak yemek dogrumu?
    Ben 17 yasindayim 1.69, 47,5 kiloyum kac kalori almam gerekiyo sadece okula giderken yuruyorum pek altivitem de yok.
    Cevaplarsaniz cok mutlu olurumm :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bunu hesaplamak ve değerlendirmek uzun süren bir şey, net yanıt veremeyeceğim maalesef ama 1800 kcal sizin yaş grubunuz ve kilonuz için yeterli olabilir...

      Sil
  2. Serap Hanım İnci babası gibi etçi mi yoksa annesi gibi sebzeci mi? Merak ettim :) Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Babası gibi etçi, annesi gibi hamurcu :) sebze ile arası pek yok diyebilirim :( bu beni biraz üzüyor. En çok mantı, köfte, makarna, lahmacun, et ve çorba seviyor.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...