Corona Günlükleri 2

Merhaba sevgili blog dostlarım,

Bugün yuvaya dönen herkese hoşgeldiniz demek istiyorum :) İyi ki varsınız. Corona salgını tüm dünyayı kasıp kavururken, tatsız, moralsiz, işsiz ve gergin günlerde birbirimize buradan destek olabiliriz. Siz okudukça ben yazacağım, ben yazmazsam mutlaka dürtükleyin :) Evimizde kaldığımız bugünlerde birbirimize çok ihtiyacımız var. Bu süreçte sağlıklı beslenmek ve birisi tarafından takip ediliyor hissi yaşayıp da iştahınızı kontrol etmek istiyorsanız ben buradayım. Bugünden itibaren beslenme günlüğümü de tutacağım. Yiyip içtiğim her şeyi paylaşacağım. Lütfen eleştiri yaparken önce iğneyi kendinize batırın. Diyetisyen de olsam ben de evde sıkılıyor, endişeli, depresif, yalnız ve çaresiz bir takım duygular arasında gidip geliyor olabilirim.

Şimdi neden birden blog yazmaya başladım anlatayım. Sıkıldığımdan değil, evde sıkılmam ben. Danışanlarımdan ve arkadaş çevremden gördüm ki insanlar evde yeme içme alışkanlıklarını esnetmeye başladılar. Instagram paylaşamınlarında kekler, börekler, kurabiyeler uçuşmaya başladı. Bunun sonu diyetisyenin ofisinde randevu almayla sonuçlanır baştan söyleyim. Pek çok kişinin blog sayesinde daha sağlıklı beslenme eğilimi gösterdiğini biliyorum. Bunu daha önce deneyim ettik. O nedenle elinizden tutmaya geldim. Amacım kimseye diyet yaptırmak değil, ben evde neler yiyerek yaşıyorum bunu anlatmak ve bazı fikirlerimi paylaşmak. Biraz ilham kaynağı olabilirsem ne mutlu bana :)

Dün gece çok geç yattığım için (03.30'a kadar Vis a Vis dizisini izledim) Pazar sabahı 10.30'da uyanınca tekrar uyumak istedim. İnci evde yoktu o nedenle erken kalkmamın gereği de yoktu. Gözümü bir açtım saat 13.00'ü geçmiş. Bugün az yemeye kararlıyım çünkü dün gece baya bir sucuk ekmek kaçamağı yaptım. Normalde sarımsak kokmamak için sucuk falan yemiyorum ama tatil günü olunca yaptım bir hovardalık ;) pişman da değilim. Ama bedelini bugün ödemeye kararlıyım.

Geç bir saatte kalınca sadece duble bir kahve ve 1 adet kurabiye ile güne başladım. aslında öğleden sonraya başladım :) Bu kurabiyeleri çok sevdiğimi eski takipçilerim bilir. Zencefilli yılbaşı kurabiyesi olarak yurt dışında satılıyor, bize de o dönemde geliyor. Bana da babam getirmişti. Paketi yeni açtım. Tek tek yerim bunu artık...

İlerleyen saatlerde 1 fincan adaçayı içtim.

Akşam yemeği olarak da zeytinyağlı kabak yemeği, kırmızı lahana salatası, 3 kaşık yoğurt ve 2 dilim tam buğday ekmeği yedim. Eğer öğünde başka bir karbonhidrat kaynağı yoksa asla ekmeksiz yemek yiyemem. Ama eğer bulgur, makarna veya pirinç varsa ekmek tüketmiyorum. Konusu açılmışken 41 yaşına yeni girmiş, 8 yıldır hipotroidi hastası ve 18 yıllık bir diyetisyen olarak glutenle hiçbir derdim yok. Dibine kadar glutenli besleniyorum ama tabi bazıları gibi kafamı karbonhidrata gömmüyorum. Porsiyonu fazla olmadığı sürece glutenli beslenmenin kimseye bir zararı olmaz. Çölyak teşhisiniz varsa o ayrı tabi. Bir takım alerji tedavilerinde de glutene dikkat etmek gerekiyor ama onun dışında bu gluten meselesinden öcü gibi korkmanıza gerek yok. Yine de siz bilirsiniz isterseniz yiyin ama lütfen benim yediğime karışmayın. Çünkü göreceksiniz ki benim glutensiz günüm geçmez.

Bu arada henüz tartılmadım ama geçen hafta 53,5 kg civarındaydım. Yağ oranım da %20 idi. Dünkü sucuktan sonra belki birazcık yağlanmışımdır ama yaşım gereği biraz yağlı olmanın sakıncasını görmüyorum. Bu süreçte kilo almamaya çalışacağım. Hatta sağlıklı beslenmeyi vurgulamayı tercih ederim. Zaten sağlıklı beslendiğim ve porsiyon kontrolü yapabildiğim için bu yaşta bu kiloyu koruyabiliyorum. Siz de başarabilirsiniz.


Yemeğimi güzel bir müzik eşliğinde yedikten sonra eve gelen İnci'yi yıkadım, pakladım. Akşam kız kardeşim kapıdan bir uğradı. Gelirken kek getirmiş sağolsun. Çünkü ben evde asla kek, kurabiye benzeri yiyecekleri pişirmiyorum. Pişirmeyince, evde olmayınca yemiyorsunuz da. Olsa bile kontrolleri yemeyi öğrenmediğiniz sürece her zaman kilo alma riski altındasınız.

1 dilim kakaolu kek ve 1 fincan earl grey çay içtim. Çay sevmediğim için illa ki kokulu, aromalı olmasını tercih ediyorum.

Bu arada fotoğrafını çekmedim ama daha sonra 8-10 adet badem-fındık karışımı attım ağzıma. Gece yatmadan önce de 1 bardak süt içtim. Sütü de normal içiyorum, bana dokunmuyor o nedenle laktozsuz tercih etmiyorum.

Ben bu satırları yazarken maalesef Corona virüsü teşhisi alan vaka sayısı açıklandı. Toplam vaka sayısı 1529, ölüm sayısı 37 oldu. Umarım rakamlar çılgınca yükselmez. Lütfen evde kalın, ne kadar az insanla temas ederseniz o kadar iyi olur.

Ruh ve beden sağlığınız iyi olsun, kendinize iyi bakın...

Diyetisyen Serap Orak

22 Mart Pazar 2020

Sosyal medyada takip etmek için:


İnstagram için 
https://www.instagram.com/diyetisyenseraporak/
Twitter için  

2 yorum:

  1. Tekrar yazıyor olmanız harika 👏👏 Uzun zaman sonra çok sevdiğim bir arkadaşımı görmüş gibiyim.☺️ Lütfen devam edin 🙏
    Umuyorum bir an önce kurtuluruz bu virüsten. Evde kaldığımız süre boyunca hergün yazınızı 4 gözle bekleyeceğim 💐💐

    YanıtlaSil
  2. bende bu süreçte yediklerimi not etmeye çalışıyorum zaten kilo ile problemliyim...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...