Corona Günlükleri 7

Corona salgının her geçen gün büyüdüğü bir günden daha merhaba sevgili blog dostlarım,

Yorumlarınız, mesaj ve mailleriniz için çok teşekkür ederim. Herkes bir şekilde ulaşıyor. Çok mutlu oluyorum. Linkedin'den  yazan bile oldu, harikasınız :) insan bunca yıl boşu boşuna blog yazmaz gerçekten, aramızda çok güzel bir bağ oluşmuş.

1 haftadır düzenli yazıyor olmak bana da çok iyi geldi. Çoğu insanın aksine benim iştahım azaldı. Hem keyifsiz olduğum için hem de hareketsizlikten dolayı çok acıkmadığım için olduğunu düşünüyorum. Geçen Cumartesi'den beri hiç evden çıkmadım. Hiç sıkılmadım ama moralim zaman zaman çok bozuluyor. Belirsizlik en sevmediğim şeylerden biridir. Şimdi onun dibini yaşıyoruz.


Bugün kutsal kahvaltımı yaparak güne başladım. İnci saat 09.00'da ekran başında olduğu için sabahları erken kalkıyorum. İtiraf ediyorum babasında kaldığı günlerde öğlene doğru kalkıyorum. Geç kalktığım günler 2 ana öğün yiyorum. Oldu bitti sabah erken kalkmayı sevmeyen biriyim. 1 bardak süt içtim. Kaşarlı tost, domates, salatalık ve zeytin yedim. Yeşil zeytinler çok tuzluydu, suda bekletmek lazım.


Kahvaltı sonrası duble kahvemi de içtim. Bugün yüz yüze 1 tane seansım vardı. Bu gidişle online seanslara dönmek gerekecek. Nereye kadar sağlıksız besleneceksiniz? Şu dönemde sağlıklı beslenip bağışıklığı yüksek tutmaya çalışmak en önemli konu. Lütfen paketli, ambalajlı, çok şekerli, abur cubur kötü yiyeceklerden uzak durmaya çalışın. İlla ki arada yiyeceksiniz ama sürekli artan bir alışkanlığa dönüşmemesine gayret edin.


Öğlen yemeğimi biraz geç yedim. Evde kalan son yemekleri bitirmek için yeni yemek yapmadım. Et sote, kuskus ve kısır vardı. Hepsinden biraz biraz yedim. Ekmek yemedim. Et yemeğinin sonu olduğu ve İnci biberlerini yemediği için bolca biber yemek zorunda kaldım o da midemi çok ağrıttı. Biber bana dokunuyor, çok zor sindiriyorum. Çiğ biber hiç yemem mesela, sevmiyorum da.


Öğleden sonra son kapsül kahvemi de içtim.

Saat 22.00 gibi acıktım, evde yemek olmadığı için mecburen çabuk birşey yapmaya karar verdim. Nasılsa ertesi gün danışanım yok diye sucuklu ve kaşarlı tost yaptım yedim. Online seansların böyle bir güzel yanı da var, sarımsak, soğan ne zaman istersen yiyebiliyorsun :) bu online çalışma işi bana baya bir cazip gelmeye başladı...


Ben bu satırları Pazar gecesinden yazıyorum. Şu an ülkemizde toplam vaka sayısı 9217 ve toplam ölüm sayısı 131 olarak açıklandı. Hiç iyiye gitmiyoruz. Çok üzgünüm. Günlük rakamaları takip etmek için Sağlık Bakanlığı'nın oluşturduğu siteye girebilirsiniz. Buraya linkini bırakıyorum. Tıklayınız.

Daha iyi haberlerle görüşmek üzere demek isterdim ama öyle olmayacak. Size ve sevdiklerinize virüs bulaşmasın diyeyim. En güzel dilek bu artık.

Ruh ve beden sağlığınız iyi olsun, kendinize iyi bakın...

Diyetisyen Serap Orak

27 Mart Cuma 2020

İnstagram için 
https://www.instagram.com/diyetisyenseraporak/
Twitter için  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...