Corona Günlükleri 6

Merhaba blog dostlarım,

Corona salgınının en önemli günlerini yaşıyoruz, vaka sayısı ve kayıplar hızla artmaya başladı. Bu nedenle mecbur olmayan kimse evden çıkmıyor, en azından benim çevremde öyle. Hal böyle olunca benim de randevularım bitti. İnci de evde olmayınca geç kalktım ve kahvaltımı yapmam öğlen saatini buldu.


Birkaç gündür biraz karbonhidrat ağırlıklı beslendiğim için bugünü protein ağırlıklı besleneyim diye kafamda planladım. Gün içinde yiyeceklerinizi önceden planlamaya çalışırsanız daha sağlıklı beslenme eğiliminde olursunuz. Bugün kendime bir omlet yapayım dedim.


2 yumurta, 1 yumurta büyüklüğünde kaşar peyniri, kekik ve çörek otu kullandım. Tavayı yağlamak için çok az da tereyağ koydum. Yanında hiç ekmek yemedim. Sadece domates ve salatalık yedim.


Kahvaltıdan sonra canım hemen kahve içmek istedi ama yediğim yumurtanın demirine kıyamadım. O nedenle 1 saat sonra kahvemi içtim. Öyle minik minik fincanlarla kahve içmeyi sevmiyorum. Benim kahvem en kötü duble olmalı :)


Öğle ve akşam arasında birkaç tane  fındık yedim. İnci'ye kuruyemiş tabağı hazırlayınca kendim de tırtıklıyorum biraz :) 1 tane de elma yedim. Elmayı bu şekilde doğrayınca algıda çokmuş gibi bir his yaratıyor farkında mısınız?


Akşam yemeği olarak dana sote yaptım. İçine daha önce doğrayıp derin dondurucuya attığım renkli biberlerden de koydum. Bu şekilde hazırda malzeme olunca yemek yapmak hem daha keyifli hem de daha kolay oluyor. Bu sene Corona virüsünden ölmez sağ kalırsak yaza kendime şöyle güzel bir dondurucu alayım, içini de özenle doldurayım diyorum. Ben de böyle bir tipim işte, herkes yazın giyeceği elbiseleri düşünür, ben domates biber derdindeyim :))


Akşam yemeği olarak başımın tacı kısırımla beraber biraz da et yedim. Yine ekmek yemedim çünkü karbonhidrat olarak bulgur tüketmiş oldum. Bütün akşam haber izleyip blog yazdığım için başka birşey yemedim ve zaten acıkmadım da. 1 fincan adaçayı içtim.

Geç kahvaltı yaptığım için 1 öğün eksik yediğim bir gün oldu.

Bu satırları yazdığım akşam ülkemizde Corona virüsü nedeniyle enfekte olan hasta sayısı toplam 5698 kişiye, ölüm sayısı ise 92 kişiye yükseldi maalesef :( bu hızla giderse sonumuzun İtalya'dan farklı olmayacağını düşünmeye başladığım için çok mutsuzum.

Ruhve beden sağlığınız iyi olsun, kendinize iyi bakın...

Evde kalın.

Diyetisyen Serap Orak

26 Mart Perşembe 2020

İnstagram için 
https://www.instagram.com/diyetisyenseraporak/
Twitter için  

1 yorum:

  1. merhaba serap hanım, ne kadar özlemişim yazılarınızı. instagram şu tadı pek vermiyor:) geçen hafta kısır yerken aklıma geldiniz, sizin ne çok sevdiğinizi düşünerek yedim:)) ayrıca sizin blogunuzla 8 kilo vermiştim birkaç yıl önce, instagram yorumlarınıza yazmıitım. ikinci doğumdan sonra da 5 kilo gitti sayenizde, kaldı 4kg. farketmeseniz bile çok şeye sebep oluyorsunuz.Allah sizi ve hepimizi korusun, bu kötü günleri çabucak atlatalım inşallah.çok çok sevgiler.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...