20 Ocak Pazar 2013

Bu Pazar 10.00'da kalktım. Ama yataktan çıkmam 10.30'u bulmuştur. Her zamanki gibi benden önce kalkan kocam mutfakta kahvaltı hazırlamaya girişmişti. Açıkcası beni yataktan çıkartan gerçek neden ızgarada kızaran biberlerin kokusuydu...

Kahvaltımı 11.00'e doğru yaptım. Bugünün menüsü sucuklu omlet, eşimin spesiyali :) yemek yapan erkek candır!

11.00
Omletin yarısı (içinde beyaz peynir, kaşar peynir, 3 adet yumurta, sucuk vardı)
2 dilim kızarmış tam buğday ekmeği
3 adet közlenmiş çarliston biber
5 tane siyah zeytin
1 bardak süt

Gayet güzel bir kahvaltı yaptım. Uzun süre acıkmam heralde...

Saat 15.30 civarında büyük bir narı tek başıma yedim. Sonra acıkmaya başlayınca ne yesem diye düşünürken aklıma yeşil mercimek yemeği yapmak geldi. Yemek yapma işine girişince de birşey yemeyi erteledim.

Daha fazla dayanamayınca 18.30 da ıspanak yemeye karar verdim.

18.30
6 kaşık ıspanak yemeği
3 dolu kaşık yoğurt
1 dilim tam buğday ekmeği (2. yi yiyemedim fazla geldi)

Aklım yeşil mercimekte olduğu için yemezsem duramazdım. 20.00 civarında da 7 kaşık dolusu yeşil mercimek yemeğini (kıymasız) ekmeksiz yedim. Bayılıyorum bu yemeğe. 1 tencere yiyebilirim :)


Eşim stada maça gidince Berra ve kardeşim bize geldi. Berra'ya balık kraker vermiştim, ben de birazını yedim.

Sonra 21.30 civarında elma, portakal, mandalina karışımından bir tabak dolusu meyve hazırladım. Hepsinden yarımşar yemişimdir.

Yatmadan önce de biraz acıkır gibi olunca 1 bardak ayran içtim ve yanında 1/2 pakete yakın çubuk kraker yedim.

Bence gayet sağlıklı beslendim ama et türü birşey yemedim. Her güne rastlamıyor. Zaten rastlasa ve alternatif olsa bile benim canım istemiyor. Zaten her zaman sebze ve baklagille aram daha iyi olmuştur. Hamur işleri baş tacım zaten onu bilmeyen kalmadı. Mantı ve makarna için savaş bile çıkarırım :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

20 Ocak Pazar 2013




6 yorum:

  1. Serap hanım yaklaşık 1.5 yıldır takipçinizim. Böylesine herşeyi paylaşmanız o kadar güzel ki =) sayenizde korkmadan yemek yemeyi, fazla kaçırdığımda telafi etmeyi öğrendim. Ayrıca yemek zevklerimizin de çok benzer olması beni ayrıca mutlu ediyor tek fark var ben tatlıyı sizin sevdiğinizden biraz daha fazla seviyorum =) kendinize ve güzel kızınıza iyi bakıp bizi bilgilendirmeyi sürdürmeniz dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlginiz ve takibiniz için çok teşekkür ederim, faydalı olmasına çok sevindim, sevgiler :)

      Sil
  2. Merhaba Serap Hanım! Blogunuzu ve küçük hanfendiyi severek takip ediyorum :) Bir sorum olacak. Yaklaşık 5 aydır düzenli spor yapıyor ve dengeli besleniyorum. Yaklaşık olarak 17-18 kilo verdim. Geçen hafta soğuk algınlığı sebebiyle spor yapamadım ve bilinçli olarak, hasta olduğum için, normalde yediğimden biraz fazla yedim. Bu 1 hafta-10 günlük sürenin sonunda tartıda 800 gr fazla çıktım ve gözüm korktu :( Yani ben es kaza spora ara verir ve azcık da fazla yersem o kilolar geri mi gelecek dersiniz? Ki yediklerim de yağlı, tatlı, abur cubur zararlı şeyler değildi. Vitamin almak için normalden biraz daha fazla meyve, pilav, makarna, ekmek vs.(normalde çok canım istemedikçe tüketmemeye çalışıyorum)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takibiniz için çok teşekkürler :) İlaçlardan dolayı ödem de olmuş olabilir, ama dikkatli beslenmediğiniz her zaman kilo alma riskiniz var malesef, hiç ucunu bırakmayın...

      Sil
  3. Yemek yapan erkek candır! :) Bayıldım ben de istiyorum bir adet. Evdeki aşkıma bu versiyonu yüklemem lazım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim süreci zaman alıyor biraz alt yapı olması lazım :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...