Hamilelikte 15. hafta

15. hafta
Yılbaşı geldi geçti derken, yoğun programım ve miskinliğim nedeniyle yine blogda 1 hafta geride kaldım. O nedenle yine bir özet yazı yazmaya karar verdim. Geçen Perşembe, hamilelikte hafta dönümümüz bile oldu. Şimdi  15 haftamız bitti, 16. haftaya doğru gidiyoruz. Geçen hafta ilk kez biraz göbeğim çıktı. Fazla sayılmaz ama ben biraz yadırgadım. Çünkü bu halime alışkın değilim. Alışmaya başlasam iyi olacak :) neyse göbeğim çıksın da kendimi hamile gibi hissetmeye başlayayım, yoksa bende hala tık yok, hissiyat sıfır. Henüz ufaklık da dürtmedi, dürttüyse de annesinin ruhu duymadı :)

Bu arada ben bu satırları yazarken dışarıda lapa lapa yağan harika bir kar var. Anlaşılan yarın okullar tatil olacak. Böyle yağmaya devam ederse ara sokaklar kapanır bence. Kim ne derse desin kış mevsimini çok seviyorum. Belki de zorluklar karşısında pes etmeyen bir karakterim olduğu için kar ve kış fikri beni yormuyor.

Öncelikle yılbaşı akşamımızdan bahsedeyim. Öğlene kadar randevularım vardı, sonrasında kardeşimle kısa bir Palladium turu yaptık ve eve geldim. Akşama arkadaşlarımızın evinde olacağımız için birkaç meze hazırlayayım dedim. Karnıbahar salatası, patates salatası, mercimek köftesi ve rus salatası yaptım. Herşeyin içinde bolsa soğan, maydonoz var. Ne kadar da sağlıklı, bir o kadar lezzetli :) Masamız çok şık yılbaşı objeleri ile süslenmişti. Simla bu işten anlıyor ;)


Yılbaşı Pati'si



Bütün akşam 2 tur Trivial Pursuit oynadık. Çok zevkli bir oyun, bir ara gece 00.00 da mola verdik o kadar :)
Trivial Pursuit
Gece boyunca hiç alkol almadım, 2 bardak buzlu elma suyu içtim. Biraz cips, biraz da kuruyemiş yedim. En son da birkaç ısırık elma. Eve gece 03.30 civarında döndük. Nasıl bu kadar dayanabildim hayret ediyorum :)

Simla, Serkan ve Pati'ye bizi evlerinde ağırladıkları için çok teşekkür ediyoruz. Sizinle olmak her zaman çok eğlenceli :)

Ertesi gün geceki kadro aynı şekilde bizde toplandık ve kahvaltı yaptık. Bu da kahvaltı masamızdan manzaralar...





Ve sofra bu kadar doluyken bu da benim yediklerim aşağıdaki tabakta görülmektedir :) sütümü de içtim tabi. 3 parça da simit yemişimdir sanırım. Domates ve salatalığı fazladan yediğimi hatırlıyorum...


Gelelim sonraki günlerde nasıl beslendiğime...

Yoğurt çorbası yaparım diye aldığım süzme yoğurdu 3 akşam kaşık kaşık yemek suretiyle bitirdim. Süzme yoğurdun kalsiyumu ve kalorisi daha fazladır. Yağ oranı yüksek. Ama ruhuma hitap ediyor, yemeden duramam. 750 gramlık kutuyu 3 akşamda bitirdim. Bu aralar süt ve yoğurt tüketimime çok dikkat ediyorum. Her hamilenin dikkat etmesi lazım tabi. Günde en az 3 bardak süt veya yoğurt tüketmeniz gerekir. Ayrıca benim gibi troid ilacı kullananlarda kalsiyum tüketimi çok önemli çünkü kemiklerden kalsiyum kaybı artıyor.

Aslında yine yediğim herşeyin fotoğrafını çektim ama şimdi tek tek bir haftayı yazması uzun süreceği için bu haftanın yemeklerini özetliyorum.

Mümkün olduğunca evde yemek istiyorum çünkü hala iştahım az, dışarı çıkınca ne yiyeceğimi bilemiyorum. Hala et, tavuk, balık yemek istemiyorum :(

Haftanın yemekleri:

Zeytinyağlı Pırasa
Ekşili Köfte
Mercimekli Bulgur Pilavı
Bir de bu aralar bol sirkeli ve limonlu kırmızı lahana salatasına takmış durumdayım. Haftanın favori meyveleri de muz, portakal ve kırmızı üzüm oldu :)


Kırmızı Lahana Salatası

Tüm okurlarımdan bu gecikme için özür dileyerek bugünden itibaren aksatmadan yazmayı hedefliyorum. Bu arada 19 Şubat'ta blogumun 2. yıldönümü olacak. Napsam napsam?...

Yeni yıl hepimize beklentilerimizle gelsin, kucak dolusu sevgiler...

Diyetisyen Serap Orak Tufan
07 Ocak Pazartesi 2013

12 yorum:

  1. O ne güzel göbek öyle
    Ben daha doğum kilolarımı veremedim ondan büyük göbeciğim var :)
    Sağlıkla gelsin inallah bebiş
    Bu arada harketleri hisstmek için bayağı erken
    Ya da ben çok geç hissetmitim öyle hatırlıyorum
    Mutlu yıllar
    Sağlıkla...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bakalım doğumdan sonra benim ki ne kadar olacak? Terzi kendi söküğünü dikemez olmasın da :)
      Sevgiler...

      Sil
  2. bu ay içinde ilk hareketleri hissedersin ve müptelası olursun o hareketlerin doğumdan sonra bile özlersin bugünlerini muhtemelen dr kontrolünde cinside belli olacaktır yanlız iştahının olmadığı belli yüzün solgun çıkmış fotada ama emin ol 1 aya kadar baya bi açılır iştahın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkes aynı şeyi söylüyor, umarım çok açılmaz da bu günlerin acısını çıkartmam :) Haftaya Çarşamba cinsiyet belli olacak sanırım...

      Sil
  3. Bir çekilş düzenleyin ve kazanana online diyet danışmanlığı yapın mesela :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çekilişi nasıl yapacağımı teknik olarak bilemiyorum...

      Sil
    2. Ben de çok tecrübeli değilim, ancak niyetlenirseniz bildiklerimi seve seve size aktarırım :) Selamlar

      Sil
  4. çok tatlı bir hamilesiniz :)

    YanıtlaSil
  5. Merhaba yazılarınızı şans eseri buldum ve çok beğendim.sağlıklı beslenmeyi seven ve yenilikleri takip eden bir bayanım..bu yüzden bloğunuz çok ilgimi çekti.tebrik ediyor,başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Ayça Hanım, aramıza hoşgeldiniz :)

      Sil
  6. çok yakışmış...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...