8 Ocak Salı 2013

08.30 bizim sokağın durum
Dünden beri yağan kar nedeniyle bugünü kar tatili ilan ettim. Zaten az randevum vardı, olanlar da gelmemeyi tercih edince hem ben, hem de danışanlarım kendimize kar izni vermiş olduk. Sabah erken kalkıp camdan dışarı baktığımda güneşli bir hava vardı ama tüm ara sokaklar karla dolmuştu. Hamile olduğum için kayıp düşme endişemden dolayı mümkünse kar tutunca evden çıkmak istemiyorum. Sağolsun danışanlarım da anlayışla karşılıyor. Hepsine çok teşekkür ediyorum.

Randevularımı ayarlayıp geri yattım, Saat 11.00'e kadar yarı uyur yarı uyanık keyif yaptım. Artık çok acıktığım için kalkmak durumunda kaldım. Acıkmasam yatacağım yani :)

11.30
1 fincan süt
2 dilim beyaz peynir
3 yeşil, 3 siyah zeytin
1 adet yumurta (beyazının bir kısmını attım)
2 parça simit (bunlar buzluktaydı, mikrodalgada çözdüm. Kalan yiyecekleri mümkün olduğunca saklamaya çalışırım. İyi ki derin dondurucular var. Sonra bir ara çözüp taze gibi tüketebiliyorsunuz)

Kahvaltıdan sonra biraz tv keyfi yaptım. Sonra babası okulu tatil olan yiğenim Berra'yı bana getirdi. Evlerimizin yakın olmasının avantajı sayesinde müsait günlerimde ona bakabiliyorum. İlkokullar tatilmiş. Şimdi ben blogumu yazarken kuzucuğum Keloğlan izliyor. Bayılıyor bu seriye :)

Geldiğinde karnı acıkmış, ona bir hamburger yaptım yedi (mayonez koymuyorum, sadece köfte, ketçap ve çok az turşu, yuvarlak beyaz ekmeğin arasına yaptım, yanında da portakal suyu içti). Bir de yazdan rendeleyip dondurucuya attığım domates ile bol domatesli, sarımsaklı, naneli bir şehriye çorbası yaptım. Acıkınca yeriz...

Ben bu yazıyı yazarken dışarıda uzun süredir ince ince ama yoğun bir kar yağışı devam ediyor. Sabah güneş bile vardı ama şimdi hava oldukça kapalı, yollar ve kaldırımlar daha da kar doldu...




14.30'da kendime büyük bir kase domatesli şehriye çorbası koydum ve bol limon sıkarak yedim. İçi bol şehriyeli olduğu için ekmek yemedim.



15.30

17.00
1 tane daha Yingari incirlerinden yedim :) Sonra eşim gelince beraber mutfağa girdik. Bu arada kardeşim ve eşi Berra'yı almaya geldi. Annesiyle babasını görünce çok mutlu oldu :)

Yemekte köfte, patates kızartması (Actifry'da 1 kaşık yağ ile pişen), salata var. Çorbayı çok içtiğim için akşam da içmek istemedim.



18.40
4 tane ızgara köfte (yağsız teflon tavada pişen)
1 orta boy patates büyüklüğünde Actifry'da kızarmış patates
Yeşil salata
Ekmek yemedim, ketçap ve Binada sosu kullandım.

21.30
1 bardak buzlu bitter limon gazoz

23.00'de 2 dilim elma ve 1 bardak yoğurt yedim ve 00.00 civarı yattım. Bugün de böyle bitti.

Diyetisyen Serap Orak Tufan
8 Ocak Salı 2013


8 yorum:

  1. Sıcak, şeker, yumuşacık hissediliyorsunuz, güzel anne, yüzünüzü biraz solgun gördüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Makyajsızım belki biraz ondandır :) çok teşekkür ederim nazik yorumunuz için...

      Sil
  2. Sizi okumaya bayılıyorum yahu, hep yazın siz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, takip edildiğimi bilince benim de yazma hevesim geliyor :)

      Sil
  3. SERAP HANIM UZUN SÜREDİR KIZARTMA YAPAMIYORUM.MALUM KALORİ BOMBASI.KULLANDIĞINIZ AKTİFTY İLE KIZARTMA YAPIP VE TABİKİ ARTIK YİYEBİLMEK MÜMKÜNKÜ?(VİJDAN AZABI ÇEKMEDEN)

    YanıtlaSil
  4. SERAP HANIM EŞİM ÇOK SEVDİĞİ HALDE UZUN SÜREDİR KIZARTMA YAPAMIYORUM.HEM KALORİ BOMBASI HEMDE ÇALŞMA HAYATI MALÜM:)KULLANDIĞINIZ ACTİFRY SAĞLIKLI BİR BESLENME PROGRAMINDA VE KOLAYLIĞI AÇISINDAN ÖNERİRMİSİNİZ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz de sürekli patates kızartabiliyoruz bu sayede, eşim de çok seviyor ama ben eskiden yapmıyordum. Actifrydan çok memnunum :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...