Anne Sütü'ne destek içecekler

İnci ve ben
Şu an kızım 3 aylık ve doğduğu ilk günden beri emziriyorum. En azından ilk 1 sene anne sütü verebilmek için gayret edeceğim. Anne sütü ile ilgili başka bir yazı yazacağım ama öncelikle piyasada rastladığım ve kullandığım, sütü arttıran/destekleyen ürünlerden bahsetmek istiyorum. Eminim daha çok vardır ama ben bunları biliyorum ve kullanıyorum.

Öncelikle en önemlisi SU! Bolca su içiyorum, sanırım 3 litreyi buluyordur.

Bitki çayları: Milupa Still-tee, Doğadan Lactate. İlk çaylarımı arkadaşım vermişti, kendisi emzirirken bolca almış ve artık emzirmediği için elinde kalanların hepsini bana getirmişti. Onları çoooktan tükettim. Ama hala devam ediyorum. Günde ortalama 3 tane bitki çayı içiyorum. Ama şekersiz tabi ki. Kokuları kötü ama süt olsun diye içiyoruz işte :)

Emzirme çayları


Çözünebilir sıcak içecekler: Humana Still-Tee. Bu kendiliğinden şekerli olan ve sıcak suda çözünen bir içecek. Yaz sıcağında bile içtim :) Ama çemen içermesi nedeniyle pastırma yemiş gibi koktuğum için içmeyi bıraktım. Belki kışın devam ederim.

Alkolsüz malt içecekleri: Piyasada rastladığım türler bunlar. Promalt ve Karamalz. Teneke kutularda satılıyor. Aslında başka ürünlere de rastladım ama satın aldıklarım bunlar desem daha doğru olur. Marketlerde görmedim. Sadece anne-bebek mağazalarında satılıyor. Karamalz'ı daha çok beğendim. Sade, narlı ve limonlusu var. Hepsi çok güzel. Promalt bana çok tatlı geldi. Yazın sıcak günlerinde soğuk soğuk içmek çok iyi geldi. Bazen alıyorum ama devamlı içtiğim birşey değil. Meşrubat niyetine serinlemek için arada bir içiyorum. Kendiliğinden şekerli ürünler.

Alkolsüz malt içecekleri


Sütlü içecekler: Her sabah mutlaka 1 bardak süt içiyorum. Gün içinde veya gece yatmadan önce içtiğim de oluyor. Onun dışında bazen Milupa Lactamil içiyorum. Süt sevdiğim için bu ürünü de beğendim. Suyla karıştırınca süt gibi oluyor.

Sütlü içecek


Malesef alkolsüz bira bulamadım. Bulsam ondan da bazen içmeyi düşünüyordum. Sanırım piyasada yok.

Daha önceden beni tanıyanların da bildiği gibi meşrubat içmiyordum. Emziriyorum diye meyve suyu, şerbet, komposto vb. gibi şeyler içmiyorum. Nadiren ice tea tercih edebiliyorum. Asitli meşrubatları neredeyse hiç içmiyorum. Canım isterse 1 yudum o kadar. Sık sık ayran içiyorum.

En önemlisi emziren annenin psikolojik durumu. Eğer mutlu ve huzurluysanız sütünüz azalmadan devam ediyor. Nereden mi biliyorum? Çünkü geçenlerde birkaç gün eşimle biraz huzursuzluk yaşadık ve ben üzüldüm. İnanmazsınız 1 günde sütüm azaldı :( O kadar azaldı ki bu sefer de bunu kafaya takıp üzüldüm. Neyse ki eşim hatasını erken anlayıp telafi etti de sütüm yeniden normale döndü. Yaşayan bilir. Bir annenin bebeğini kendi sütüyle besleyememesi gerçekten çok üzücü bir konu. İçgüdüsel olarak onu sadece kendi sütünüzle beslemek istiyorsunuz. Neyse ki artık piyasadaki formülalar anne sütüne oldukça yakın bir şekilde muadil olduğu için gözümüz arkada kalmıyor. Ama tabi ki pahalı oluyor. Bir bebek için anne sütü hem en ucuz, hem en pratik, hem de en sağlıklı besindir.

Son olarak bu ürünlerin hiçbiri emziren anneye kilo aldırmaz. Eğer kendinden şekerli ürünleri çok fazla tüketiyorsanız, beslenmeniz de çok kaloriliyse tabi ki kilo alırsınız. Onun dışında bu ürünleri suçlamak yanlış olur.

Evdeki stoklar

Sizin de bildiğiniz başka ürünler varsa ve bana yazarsanız sevinirim. Hatta fotoğrafını çekip göderirseniz bu yazının devamına ekleyebilirim. seraporak@gmail.com adresime gönderebilirsiniz.

Geçen gün bir de bunları aldım, deneyince yorumumu yapacağım.

Evdeki yeni stoklar
Güncelleme (24 Eylül):
Malesef Milkplus elmalı ve Vitamaltı pek beğenmedim :( Vitamalt çok tatlı, içim bayıldı. Öyle ki 1 tam şişeyi tüm güne yayarak yudum yudum içebildim. Milkplus da çok aromatik, içindeki anason ve çemen tadı diğer aromalarla birleşince çok acayip, saçma sapan, kötü bir tat oluşturmuş. Diğerini henüz denemedim. Hala tek favorim Karamalz ;)

Güncelleme (8 Aralık):
Dün Hello Baby'den Multilac adında bir emzirme desteği içecek aldım denemek için. Tadı gerçekten çok güzel. Portakal suyu gibi. Karamalz'dan sonra içilebilecek en lezzetli içeceklerden biri. Artık zaman zaman bundan da alırım. Denemek için sadece 1 tane almıştım.


Güncelleme (2014):
Nihayet Karamalz kadar zevkle içilebilen bir emzirme desteği ürün buldum :) Adı Maltana. Malt içeceği olarak geçiyor. Şu anda gördüğüm kadarıyla sadece ananaslı ve armutlusu var. Her ikisi de çok lezzetli. Tam da benim sevdiğim tatlarda. Sıcaklarda emziren anneleri serinletecek bu ürün için Ülker'e çok teşekkürler. Gerçekten harika bir içecek olmuş.

Güncelleme (14.06.2017)
İnci yarın 4 yaşına girecek ama benim gözüm hala raflardaki emzirmeye destek ürünlerde :) kendim için değil tabi ki sizin için. Bakın geçen hafta yeni bir ürün gördüm. Adı Vitamom's tadını bilmiyorum ama güzel olduğunu düşünüyorum. Özellikle yazın emziren anneler için güzel bir serinletici etkisi olacaktır. Pastadan, tatlıdan şeker alacağınıza emzirme içeceklerinden alın daha iyi :) Sütünüz bol olsun...




Diyetisyen Serap Orak 
16 Eylül 2013

28 yorum:

  1. merhabalar,20 aylık oğlunu hala emziren ve Allah izin verirse 2 yaşına kadar emzirmeye devam etmeye niyetli biri olarak söyleyebileceğim bol su, emzirmek,moral ve her fırsatta dinlenmek tabi mümkünse :)).ne zaman isterse emziriyordum hala da öyledir .sütü artıran şey bebeğin emmesi galiba.o emdikçe beyin süt üretiyor.emzirmenin keyfini çıkarın.bebeğinize ve size bol sütlü ve sağlıklı günler dilerim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet haklısınız, emzirmek hormonları uyarıyor. Bol sütlü, sağlıklı günler dilerim:)

      Sil
  2. Merhaba, Naturpy Milk tea bu alanda en iyi gelen oldu. Diğerlerinde bende sorun yaşadım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu hiç görmedim, rastlarsam alayım. Teşekkürler

      Sil
  3. Merhaba Serap Hanım, alkolsüz bira yok sanırım bulamadım demişiniz. Efesin alkolsüz birası var, birçok büfede tekelde, migroslarda filanda satılıyor. Birada mı sütü artırıyor anlamadım ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam olarak alkolsüz bulamadım ama Efesin ki sanırım çok az alkollü. Evet bira sütü arttırır. Zaten çoğu emzirme ürünü de biranın ana maddesi olan malttan yapılıyor.

      Sil
  4. Seraap Haanımm yeni yazılarınızı bekliyoruz bizi çok mu ihmal ettiniz ne ?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız ama yetişemiyorum :( tempomu tahmin edemezsiniz. Asistansız çalıştığım için çok meşgulüm...

      Sil
  5. ben demiştim çocuk gelince blog biter diye

    YanıtlaSil
  6. Alkolsuz birayi Metro Gross Marketlerde bulabilirsiniz. Clausthalten marka... tadi da cok guzel...

    YanıtlaSil
  7. Emzirme içeceklerini tatlarına göre anlatmıştın keşke etkilerine göre anlatsaydınız.Maltada malt aromasıdır süt arttırmaz...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çünkü benim için tadının güzel olması öncelikli de ondan :) tadı kötü olan birşeyi faydalı da olsa içemem. İsterseniz kalorisine göre yorum yapayım bundan sonra kimse bunlardan içemesin :)

      Sil
  8. İnternetten mi siparis ediyor sunuz bu icecekleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayır mağazalardan alıyorum veya marketlerden. ebebek,hellobaby vb. tüm bebek mağazalarında satılıyorlar.

      Sil
  9. denediğiniz ürünleri bende denedim. Benim kullandıklarım içerisinde en etkilisi milkplus içeceği oldu. içtiğimde göğüslerimin şiştiğini bile hissediyorum. kokusu çemenden dolayı biraz aromatik ama tadını beğendim. milkplus bulamadığımda vitamaltı denedim, bu üründe iyi fakat kalorisi çok yüksek olduğundan uzun süre denemedim. umarım yararlı olabilmişimdir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımınız için çok teşekkürler, insanların deneyimlerini yazması her zaman faydalıdır :)

      Sil
  10. Maltana, B2, B3, B6 vitaminleri ile kalsiyum, potasyum, magnezyum ve polifenol içeriyor. Gençler, kadınlar ve emziren annelerin rahatlıkla tüketebileceği Maltana, Türkiye’de üretilen tek meyve aromalı malt içeceği olma özelliği taşıyor.
    100 doğal özellikle malt ve Tahıl içeren bir içecektir
    Ürün cam şişe içerisindedir.
    Alkol içermez. Bebeğe Anneye yada her hangi bir yan etkisi yoktur

    http://www.farmasanal.com/ulker-maltana-seftali-aromali-3x270-ml-bardak-hediye_4163.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Paylaşımınız için teşekkürler, ben de çok beğenerek içmiştim :)

      Sil
  11. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  12. Merhabalar. Bende şuanda yorgunluk ve uykusuzluk var. Ve herşeyi kafaya takıyorum çevremden dolayı. Bu yüzden, yaklaşık bi 2 haftadır sol göğsümden emziremiyorum. Süt gelmiyor. Sadece sağ göğsümden emzirebiliyorum. İnanın o kar kötü bir durum ki. Sürekli aynı göğsümden emzirmekten yara oldu. Çünkü bebeğim 10 alıkoyan ve 6 tane dış var. Daha öncesinden sütüm çok yağliydi ve çok geliyordu. Her stres sıkıntıda azaldı. Bebeğim ek gıda da alıyor fakat anne sütü gerçekten daha faydalı. Napicam bilmiyorum. Bu humanayi lactamili maltanayi bende içiyordum. Bir ara bıraktım gerek yoktur diye. Sizce tekrardan başlasam faydası olur mu?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Destek ürünlerden kullanmanızı tavsiye ederim ama en önemlisi üzüntüden stresten uzak kalmaya çalışmanız. Moral süt oluşumunda çok önemlidir. Hatta biraz dinlenmeye gayret edin yorgunken de süt azalıyor. Bol bol su için günde 3-4 litre olsun.

      Sil
  13. Merhaba Anne sütünü arttırmak için naturpy milk tea kullanablirsiniz arkadaşlar ben kullanıyorum gayet memnunum ekstra bitki vs uğraşmak istemeyenler kullanabilir. Doktorum tavsiye etti kullandım fiyatıda uygun internetten bulabilirsiniz.

    Esra Can

    YanıtlaSil
  14. Merhaba Anne sütünü arttırmak için naturpy milk tea ve naturpy emziren anne kış çayı ürünlerimizi tavsiye ederiz. Optinaturel Gıd.Med.San.Tic.Ltd.Şti. olarak sizlere naturpy ürünlerini tavsiye ediyoruz. Naturpy ürünleri tamamen doğal , katkı maddesi içermeyen profesyonel bir üründür. Türkiyenin en büyük anne ve bebek dergilerinde yerini almıştır ürünlerimizin gıda sertifikaları , helal sertifikası , Analiz raporları herşeyi ile tam ve eksiksizdir ayrıca ürünlerimiz Tarım ve Gıda Bakanlığı onaylıdır.

    Naturpy Bol Sağlıklı Günler Diler.
    Ürünlerimizi Resmi Store Sayfamız ; https://naturelstore.com.tr adresinden satın alabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  15. Maltana asitli ama.. yani ben de en cok onu sevdim ama asitli diye promalt tuketiyorum.. bira mayasi tableti denedim bebegime gaz yapti..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...