Hamilelikte 29. hafta

29. hafta
Bugün İnci tanemle 29. hafta dönümümüz!!!! 30'lu haftalardan sonra geri sayıma başlarız artık :)

Kendisinin durumdan haberi yok ama henüz hiçbir şeyini almadık :( ne odası var, ne puseti, ne giyecekleri, yeni doğan seti bile yok. Tembel annesi ve babası henüz bebek alışverişine zaman ayıramadılar. Sanırım hala bir bebek beklediğimizin farkında değiliz :)

Artık bu hafta sonu bir oda takımı alırız gibime geliyor. Zaten 2 hafta önce Modoko'da bebek mağazalarını 2 saat kadar gezmiştik. Kafamız allak bullak olmuştu ve çıkmıştık. Öncelikle bebek odasının ölçülerini almamız gerekiyor. Sonrası kolay. Zaten sade bir takım istiyoruz. Çoğu oda takımı zevkimize uymuyor. Yatak olarak da 4-5 yaşa kadar kullanılabilen küçük karyolalardan almayı düşünüyoruz. Büyüyen ve 10-12 yaşa kadar kullanılabilenlerden hiç hoşlanmadık. O kadar uzun vadeye gerek yok. Sıkılırım ben :) Ayrıca bebek odamız da çok küçük.

Hala karnımı kremlemeye devam ediyorum. Her sabah! Artık akşamları bıraktım. Çünkü sonuçta bunlar da kimyasal şeyler. Dolu dolu sabah akşam kullanmak zararlı olabilir diye düşündüm. Ama yanılıyor da olabilirim tabi. Daha önce 1 kutu bebe yağı ve 1 kutu Mustela hamile kremi bitirdim. Şimdi de Lierac Phytolastil kullanıyorum. Krem sanıyordum ama bu jelmiş. Bu bitince de başka bir marka deneyebilirim. Şu ana kadar çatlak olmadı, sanırım bunda az kilo almamın da etkisi vardır ama bence çoğunlukla cilt tipiyle de ilgili. Bundan sonraki haftalarda ne olacak bilemeyiz? Ama en önemlisi içten nemlendirme, bolca su için, ben günde ortalama 2,5 litre su içiyorum. Hele 2. trimesterda 3 litreyi geçiyordu.

Yarın doktor kontrolümüz var. Umarım İnci'nin yüzünü görebiliriz. Geçen sefer ki kontrole eşim gelememişti. Bu sefer o da gelecek. Ben 5 haftadır görmüyorum kızımı, çok özledim. Neyse ki doktorumuz (Doç. Dr. Tolga Ergin) görüntüleri cdye aktarmıştı, bu sayede eşim de görebilmişti.

Gelelim bugün yediklerime...

Sabah 09.15'de 1 bardak süt eşliğinde kaşarlı tostumu yedim ve ofise geldim. Ekmeğim Doygun'un tam buğday ekmeğiydi. Kaşar peynirimi de genellikle Sütaş alırım. Sütüm de Pınar oluyor. Hergün günlük süt alma gibi bir şansım olmadığı için uht süt alıyorum. Ama fırsatım olsa günlük pastörize süt alırdım.

12.00'de 3 adet kuru erik yedim.

Saat 14.00'e kadar randevularım olduğu için öğle yemeği saatim uzadı ve çok acıktım. Ne yiyeceğimi bilemedim. Ataşehir Değirmen'den ton balıklı sandviç siparişi verdim. Normalde ton balığını severim ama hamileliğim boyunca hiç yememiştim. İlk kez yiyeceğim.

14.30
1 adet ton balıklı sandviç ve biraz salata (yanında patates kızartması da gelmişti ama sadece 1-2 tane yiyip gerisini attım. Bu arada ton balığını mayonezle karıştırmışlar sanırım o nedenle bana çok yağlı geldi ama tabi ki yağ faktörü nedeniyle lezzetliydi. Bu panini ekmeklerini de çok seviyorum)

Yemeğimi aceleyle yedikten sonra ofis dışındaki işlerimi halletmek için çıktım. 17.15'e kadar da dönmedim. 17.45'de randevularım başladı.

İşim 19.00'da bitti ve eve geldim. Evde yemek olmadığı için en pratik yemeklerden biri olan mantıyı pişirmeyi tercih ettim. Zaten en sevdiğim yemeklerden biri olduğunu biliyorsunuz.

20.00
1 büyük tabak mantı (bol yoğurtlu ve soslu)

21.00
1 adet muz

22.30
1 avuç kabak çekirdeği (1 küçük çay bardağı kadardır)
9 adet Ülker Haylayf bisküvi (çocukken en sevdiğim bisküviydi, o nedenle yediğim anda çocukluğuma dönüyorum:)

Maç bittikten sonra yattım. Evde olsa sanırım bir tatlı kaçamağı yapardım çünkü canım tatlı istedi. Evde çikolata vardı ama çikolata sevmediğim için içimden yemek gelmedi. Sütlaç olsa affetmezdim :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

11 Nisan Perşembe 2013

7 yorum:

  1. Maşallah çok tatlı görünüyorsunuz ; hiç fazla kilonuz yok sadece İnci var :) ben de küçükken haylayf bisküviyi çok severdim;ara sıra küçük paketlerinden alıp yerim :) Anne olanlar daha iyi bilir ama;bence bebek için çok fazla kıyafet almamak gerek; bebek için yeni doğan,0-3 aylık giysileri,bebek ev tekstil ürünleri vb ve bol bol da bebek bezi alıp diğer aylar için bebeğin ihtiyacı oldukça alışveriş yapmalı..Bebek sahibi olan tanıdıklarım bebek doğduğunda bir sürü hediye kıyafet geldiğini ve alınan,hediye gelen kıyafetlerin kullanılmadan küçüldüğünü bu yüzden de bebeklerinin pekçok giysisini kullanamadan bağışladıklarını söylüyorlar..Sağlıcakla kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) Herkes aynı şeyi söylüyor, zaten fazla bir giysi almadık şimdilik. Duruma göre bakarız :)

      Sil
  2. haylayf ı bende çok severim serap hnm :)
    ve hamileliğiniz çok yakışıyor kız annenin güzelliğini alır derler ama sizde bu olmamış :)

    YanıtlaSil
  3. çok tatlısınız çıtıpıt bir anne oldunuz ne güzel:)) eğer kimyasal kremler kullanmak istemezseniz badem yağının veya saf zeytinyağı çok faydalıymış tabi kullanımı biraz zahmetli olabilir

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler :) Evet ama yağ kullanınca giysiler çok kirleniyor hoş olmuyor :( şimdilik bu kremlerle devam ediyorum o nedenle...

      Sil
  4. Blogunuzu yeni takibe aldım. Toplamda kaç kg aldınız merak ettim :D

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...