YENİ BAŞLAYANLAR İÇİN


19 Şubat 2011

MERHABA,

Ben Serap, Diyetisyen Serap :)
Bugünlerde 31 yaşında olan bir diyetisyenim. 2002 yılında Hacettepe Üniversitesi Beslenme ve Diyetetik Bölümü'nü bitirdim. O günden beri her türlü yeme ve içme konularıyla daha da yakından ilgiliyim.

"Bir diyetisyen ne yer acaba?"
"Siz sürekli diyet mi yapıyorsunuz?"
"Hiç tatlı yemez misiniz?"
"Geliyorum gidiyorum siz hep aynısınız, nasıl besleniyorsunuz Allah aşkına!"
"Ya Serap bu işin sırrı ne? Biz ne zaman senin gibi kilomuzu koruyabileceğiz?"
"Gizli bilgileriniz var ve siz diyetisyenler sadece kendiniz için bunları uyguluyorsunuz değil mi?:)"
"Sizin için üzülüyorum, siz şimdi kalorili, lezzetli ve güzel yiyeceklerden yiyemiyorsunuzdur :)"
...
bu cümleleri sık sık duyan bir diyetisyen olarak sonunda düşündüm ve bir blog oluşturmaya karar verdim. Artık gizli saklı birşey kalmayacak! Ne yiyorsam ne içiyorsam not alacağım ve herşeyi bir gün sonra yazacağım. Haftada 1 gün tartılıp kilomu da belirteceğim. Artık bundan sonrasını beraber yaşayıp, okuyup göreceğiz.

Aslında başlangıcı 1 Mart Salı günü yapmayı planlamıştım. Çünkü o gün 32. doğumgünüm olacak. Ama planları bozmayı seven ve aklına koyduğunu hemen yapan biri olarak dayanamadım ve bugün başladım.

Yaklaşık 15 senedir aynı kilolardayım (50-55 kg). Tabi ki aralarda birkaç kilo alıp verme dönemlerim olmuştur. Ama istikrarlı olmayı severim, zaten işim de bunu gerektiriyor :)

Ne yalan söyleyeyim diyetisyen olup bu işlere bulaşmadan önce pek tartılma huyum yoktu. Kilo kontrolümü giysilerimdeki darlık-bolluk derecesine göre ayarlardım.Bildiğim en düşük kilom 2000 yılında 49'dur. Ehliyet sınavına girerken stresten yemeden içmeden kesilmiştim :) Bildiğim en yüksek kilom da 63'dür. Bazı sağlık sorunlarım nedeniyle bir dönem tam 10 kg almıştım ve diyet yaparak bu sorundan kurtuldum (2004 yılı). Sanırım 1-2 kg oynamalarla beraber yıllardır 53-55 kg civarında yaşıyorum.

Bunu nasıl başarıyorum? Herşeyi burada yazıp paylaşacağım. Etik mi değil mi düşünmedim açıkcası..Eee herkes blog yapıyor :)
Takip edenlerin hergün benim yediklerimi yemesini öğütlemem veya istemem. Herkesin metabolizma hızı ve sağlık durumu farklıdır. Beslenme ihtiyaçları yaşa, boya, cinsiyete ve fiziksel aktiviteye göre değişkenlik gösterir...

Demek istediğim :

Bu bir diyet programı değildir. Bu bir YAŞAM ŞEKLİ' dir...


Diyetisyen Serap Orak Tufan


19.02.2011

Twitter'dan takip etmek için DiyetisyenSerap

www.kendinizeiyibakin.com

29 yorum:

  1. Hayırlı uğurlu olsun Serap, merakla bekliyorum bu blogu:)))

    Gülfem - Hafif Tarif

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok güzel ve faydalı paylaşımlar yapıyorsunuz. İlgiyle takip ediyoruz.

      Sil
  2. Teşekkürler Gülfem'cim umarım benim blogum da seninki kadar sevilen ve takip edilen bir blog olur :)

    YanıtlaSil
  3. walla baslangic yazisi bile cok guzel olmus....hayirli ugurlu olsun....gorelim bakalim siz neler yiyorsunuz....yalniz yiyecekleri kacirdiginiz zamanlarda bunun hesabini bu sefer biz soracagiz farkindasinizdir herhalde :)

    YanıtlaSil
  4. Seda Özyöney21 Şubat 2011 18:09

    'Diyet değil, yaşam biçimi' sanırım anahtar cümle bu. Blog hayırlı olsun, çok iyi düşünmüşsün:)

    YanıtlaSil
  5. serapcığım blogunun birçok kişiye rehberlik edeceğine gönülden inanaıyor tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil
  6. serapcım benı gorsen ınanamazsın 14 kılo aldım.dıyet yapmak ne zormus kuzen.sence ne yapayım......

    YanıtlaSil
  7. Serap'cım hayırlı uğurlu olsun. Gerçekten çok merakla tekrar tekrar okuyorum yazılarını.

    YanıtlaSil
  8. sayın meslektaşım ne iyi yapmışsın böyle bir blog açmışsın. artık herkes öğrenecek gerçekten "diyet değil yaşam biçimi"... sabırsızlıkla yazılarını bekliyorum. Aylin

    YanıtlaSil
  9. serapcım hayırlı olsun bloğun.takipçinimm:))

    YanıtlaSil
  10. Merhaba Serap Hanım. Dün bu blogu açtım; http://diyetisyenmeldademiroz.blogspot.com/

    Bugün de "girişimciliğe meraklı bloggerlar" grubu aracılığıyla tesadüfen sizin blogunuzdan haberim oldu.

    Sizin blogunuzun ismiyle, benim sloganım adaş olmuş.. :D Aslında ikimiz de farklı şeyler düşünerek seçmişiz bu ismi ama yine de böyle bir tesadüf olmuş işte... :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç yazmıyorsunuz Melda Hanım geçenlerde uğradım blogunuza ama güncel değildi :)

      Sil
  11. iki eltisi diyetisyen olan ,ikisi de hacettepe mezunu olan ikisinden de hayır görmeyen zavallı ben bloguna gelir gelir giderim artık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin adınıza üzüldüm ama beni takip etmenizden çok memnun ve mutlu olurum :) Sevgiler...

      Sil
  12. merhaba acaba çikolatalı fondünün kalori ne kadardır?
    aydınlatırsanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 1 tatlı kaşığı dolusu erimiş çikolata yaklaşık 45 kcal'dir. Ne kadar yiyeceğinize artık siz karar verin :) ha tabi bir de beraberinde yediğiniz meyvelerin kalorisi de olacak tabi...

      Sil
  13. Merhabalar öncelikle bu bloğunuzu çok beğendiğimi belirtmek istiyorum ve birçok insanı aydınlatıyordur eminim:)danışmak istediğim bir konu vardı 1.66 boy 50 kilo civarında 17 yaşında birinin alması gereken kalori miktarı ne kadardır? ayrıca spor olmadan :) şimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. bir diyetisyenin bu yazısı bana ilginc geldi acıkcası. sizin de bildiginiz gibi metabolizma hızı diye bir şey var. burda bu yazdıklarınız gibi beslenerek kilo alabilen insan cok olur emin olun.. benim kuzenim de diyetisyen gece yatarken mantı yer sabah kalkar patates kızartması yer kilosu ve fizigi cok güzel.. bu giriş yazısı ilginç geldi dogrusu..

    YanıtlaSil
  15. merhaba blog okumayı seven birisi olarak bloğunuzu yeni keşfettim ve bir çırpıda geriye dönük bir sürü yazınızı okudum. Tabi çoğu bayan gibi benimde kilo problemlerim var. En Büyük sorunum hızlı yemek yemek ve tatlıya olan düşkünlüğüm. Bana yardımcı olabilirseniz çok sevenirim.Zira bulunduğum yerde diyetisyene gitme gibi bir şansım yok. Size iyi çalışmalar, yazılarınızın devamını bekliyorum.Elif

    YanıtlaSil
  16. Öncelikle hayırlı olsun. Çok faydalı bir blog olmuş ve siz yazdıkça da olacağına inanıyorum...

    Bloğunuzda bahsedeceğim konu hakkında da bir gün bir şeyler yazarsanız sevinirim. Sizi takip edeneleri bilgilendirmek adına.

    Sürekli her şeyi ve büyük porsiyonlarda (makarna, pilav, et, tatlı vs. aklınıza ne gelirse) tüketen insanlar var. Ve bu kişiler bu kadar yemek yemelerine rağmende kilo almıyorlar ve zayıflar. Bu insanların tiroid hormanlarının çok çalıştığını biliyoruz. Ama kendileri bunu bilmiyorlar. Yalnız bu insanların yani tiroid hormanları çok çalışan insanların da tiroid ilacı kullanması gerektiğini ya da bir endokrin bölümüne gitmeleri gerektiğini bilmiyorlar. Herşeyi yiyerek, kilo almayarak ve bununla övünerek, çok sağlıklı olduklarını söyleyerek yaşamaya devam ediyorlar.

    Sizce doktora gitmeleri ve tiroid ilacı almaları gerekiyor mu? Yoksa gerçekten bu tür insanlarda problem yok mu? Yani çok fazla yemeye devam etsinler mi?
    NOT:(Çevremde verebileceğim bir çok arkadaşım var. Ama en yakın örnek verecek olursam; görümcemin eşi gece yatmadan önce acıktığını söyleyip, orta boy bir kase siyah zeytini ekmekle yiyip, sonra uyudu. Halbuki akşam yemeğini yemişti. Bunun gibi bir çok değişik versiyonlarda çok fazla yemek tüketmektedir. Yani bu tarz şeyleri arada bir değil sürekli yapmaktadır. Ama kendisi kilo almıyor. Doktorada gidip, tiroid hormanlarına baktırmadı)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takibiniz ve nazik yorumunuz için çok teşekkür ederim.
      Bu tarz insanların troid sorunu olmayabilir ama baktırmakta fayda var. Zaten troid sorunu olsa başka şikayetleri de olacağı için sağlıklı bir hayat sürdüremezler. Ayrıca troid bezinin fazla veya az çalışması nedeniyle guatr oluşabilir. Kişi emin olmak için test yaptırabilir. Bahsettiğiniz kişiler genelde genç yaşta olurlar. 30 yaşından sonra bunları yiyip yiyip kilo almayan kişi ben görmedim :)
      Ayrıca sizin görmediğiniz zamanlarda çok az yiyor olabilirler. Toplam besin tüketimi az olabilir...

      Sil
  17. merhaba siteniz çok güzel daha yeni keşfettim ama bundan böyle bırakabilecegimi sanmıyorum özellikle geçmiş günlerdeki düzeni mutlaka inceleyecegim :) azıcık inceledim ve her şeyden rahatlıkla yiyorsunuz mesela komşu fırından çikolatalı kahveli kurabiyeler vs ki ben de oldukça seviyorum. ama hep merak ediyorum kalorileri ne kadardır onların? kurabiye yemeyi çok seven biriyim. beni bu konuda bilgilendirebilir misiniz?teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, takip ederseniz ben de çok sevinirim :) malesef kurabiye dediğimiz yiyecek sadece keyfimize hitap eden ve bize hiç lazım olayan gereksiz bir yiyecek. Bu kadar sık ve fazla tüketirseniz çok fazla kilo alırsınız. Tamamı çok kalorili çünkü...

      Sil
  18. kurabiyecanavarı11 Ekim 2012 21:38

    serap hanım ben epilepsi hastasıyım ve kullandığım ilaç çok iştah açıyor.şuan yaklaşık 8kilo fazlam var.bana neler tavsiye edersiniz.zayıflamak için neler yapabilirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogumu en baştan bu yana okur ve verdiğim tüyolara dikkat ederseniz faydalı olacaktır. Onun dışında bir diyetisyene başvurmanızı tavsiye ederim.

      Sil
  19. Merhaba!
    Ben bu maratona yeni başlayacak olanlardanım.
    Pazartesinden itibaren blog sayfan aktif oluyor.
    http://diyetimingunlugu.blogspot.com/
    beklerim :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kolay gelsin, ilhamınız ve takipçiniz bol olsun! ben de bir bakacağım :)

      Sil
  20. en son hafta sonu kayınvaldemlerle beraber eşofman almaya gittim kalıbı dar dar diyerek xl aldım :( ve inanın çok utandım inş. bu blog banada yardmcı olur şuan 69 kiloyum allahtan boyum var ama utanıyorum :( kilolarımdan inş. vericem ama nasıl başlıycam bilmiyorum :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kafaya koyarsanız yaparsınız. Sabırlı ve gerçekçi olmayı başarırsanız yavaş yavaş gider. Bir anda zayıf olmayı hayal etmeyin...

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...