18 Ocak Cumartesi 2014

Hola blog!

Bugün içimden İspanyolca seslenmek geldi (sanki çok bilirmişim gibi). Bloguma gelen bir yorum yüzümü öyle güldürdü ve neşemi arttırdı ki hemen yazmak istedim :)

Günüm sabah 09.00'da tam buğday ekmeği ile yapılmış kaşarlı bir tostla başladı. Yanında da 1 bardak süt içtim. Yok yok aslında öyle başlamadı :) gece 04.15 sularında İnci'yi emzirmek için kalktığımda tam yatmadan önce mutfağa gidip 1 tane baklava yememle başladı :) itiraf!

günün kahvesi
Bugün üst üste 8 tane randevum olduğu için pek boş vaktim yok ama yazmak için yine de fırsat yarattım. Ofise gelince  saat 10.00'da hemen 1 kupa kahve yaparak (tek şekerli) masamın başına oturdum. Bu fincanı da eşimden yürüttüm :) Kendisi ING Bank çalışanıdır, banka vermiş ama ben el koydum. Napayım rengi mükemmel! Ayrıca fincan fetişistiyim…

Bu arada 3 gün önce İnci 7 aylık oldu. Yine geç uyumalara devam ediyor, zaten blog da o nedenle aksıyor. Blog yazmama engel olduğu için kendisine iletmemi istediğiniz birşey varsa iletebilirim :)



İnci 7 aylık

Ofisten çıkmadan önce 14.00 civarında 2 tane kuru hurma yedim. Migros'un Kudüs hurmaları çok hoşuma gidiyor. Hem iri hem de yapış yapış, ezik değil.

Eve gelince kız kardeşimin ve kayınpederimin de bize geldiğini gördük. İnci'yi sevmeye gelmişler. Hazır onlar da varken hep beraber güzel bir aile yemeği yiyelim dedik. Ataşehir'de Köz Kanat'a gittik. Aslında önce kalorili olmasın diye sadece et şiş yemeye karar vermiştim ama sonra kanatın cazibesine dayanamadım. Kanat derili yenen ve tavuk etinin en yağlı kısmıdır, haliyle kalorisi de çok yüksek! Bugün tartıldım. 57,2 kg olduğumu gördüm (hamilelik öncesi kiloma 2 kg kalmış). Durum o kadar da vahim olmadığına göre bugün biraz daha kalorili beslenebilirim :)


15.30
3 kaşık patlıcanlı meze
1 kaşık acılı ezme
1 porsiyon acılı kanat (1 tane eksik yedim çünkü kardeşime verdim, tabaktaki soslu ekmeği ve domatesi de yedim)
1 bardak ayran
1 tane susamlı lavaş ekmeği (puf şeklinde, avuç ayası büyüklüğünde, fotoğrafını çekmedim)

Eve gelince mutfak tezgahında duran tatlı kutusundan 1 tane fıstıklı sarma yedim! :)

Babamın isteği üzerine fırın sütlaç pişirdim. 2 kasesini tatlandırıcı ile yaptım (babam diyabetik, ama diyet yapıyor mu? Hayır!). Diğerleri normal şekerli. Acıkınca 1 kase sütlaç yemeyi düşünüyorum. Saat 20.00 oldu henüz acıkmadım...

Çooook uzun zamandır ilk kez sütlaç pişirdiğim için malzeme dengesini tam sağlayamamışım. Evde süt azdı yeterince koyamamıştım. Pirinci biraz yoğun olmuş. Özellikle fırında pişenlerin suyu da buharlaştığı için biraz daha taneli kalmış. 3 kase fırında, 3 kase de normal sütlaç yaptım. Evde 3 tane çömlek vardı.


Saat 21.00'de 1 kase normal sütlaç yedim. Porsiyonumda 3 kaşık kadar pirinç vardı. Şekeri gayet dengeli olmuş. Emzirdiğim için tatlandırıcılı şeyler yiyip içmiyorum. Normal şekerli yedim. Bolca da tarçın döktüm.

Bütün akşam boyunca 7-8 tane yer fıstığı ve 1 tabak da yağlı tuzlu patlamış mısır yedim. Yani tam bir Cumartesi gecesi kaçamağı oldu :)

Bugün sebze yemediğim için gece yatmadan önce canım pırasa istedi ve 2-3 kaşık kadar zeytinyağlı pırasa yedim. Bol da limon sıktım.

Yarın spora gitmeyi düşünüyorum...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

18 Ocak 2014 Cumartesi



14 yorum:

  1. Merhaba Serap Hanım,blogunuzu hiç aksatmadan takip ediyorum çoook seviyorum o kadar içten ve doğal yazıyorsunuz ki :) tahminimce çocuktan sonra yazmaya zamanınız pek kalmamaya başladı ama ben yine de söyleyeyim,birazcık daha sık yazarsanız çok mutlu oluruz :) iyi günleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah ah yazamadığım için ne kadar üzüldüğümü bir bilseniz :( takip ettiğiniz için çok teşekkür ederim...

      Sil
  2. Merhaba Serap Hanım ben hamileliğimden bu yana takip ediyorum sizi büyük keyifle kızım Nehir 5 aylık İnci ile araları yakın maalesef emmiyor kızınızın beslenme düzeni ile ilgili bilgiler paylaşabilirseniz çok mutlu olurum bilgilendirmek adına :)) iyi günler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci hala emiyor, bunun yanı sıra ek besinleri de var. Sabah tahıl karışımlı kahvaltı, öğlen sebze püresi, arada meyve püresi ve gece de yoğurt yiyor. Diğer zamanlarda da emziriyorum.

      Sil
  3. evet bende severek okuyorum yazılarınızı insanın sizin gibi içten ve doğal bir kaç arkadaşı olmalı çevresinde =) daha sık yazmanız dileğiyle sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim, sizin bu samimiyetiniz bana yazma motivasyonu veriyor :)

      Sil
  4. bloğunuzu gebeyken takip ediyordum aylaaarrr sonra tekrar bakma fırsatım oldu benimde 19 haziran doğumlu bir kızım var bende 55 kiloyla hamile kaldım 71 le falan doğuma girdim birçok benzerliğimiz varmış.. verilen kilolar dışında :((( ben hala 62 kilodayım yaklaşık 6 aydırda 1 gr değişmedi :) samimi bir diliniz var severek takip etmeye devam edicem...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnşallah kitabım çıkmadan önce vermiş olursunuz ama veremezseniz yazmayı planladığım kitabımla beraber belki de zayıflamayı başarabilirsiniz :)

      Sil
  5. Yazılarınız için çok çok teşekkürler. Lütfen bırakmayın. Çok severek takip ediyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bırakmayı düşünmüyorum ama yazamadığım için siz de beni affedin :)

      Sil
  6. Merhaba serap hanim daha öncede bahsetmiştim 2 ay 12 günlük bir oğlum var.biraz gazlı ve sürekli ağlıyor ve gün içinde birkaç kez kusuyor.ama kendi üstünü de benim üstümü de batırıyor.yeni bir doktora görürdük ve süt ve ürünlerine alerjisi olabilir dedi.eski doktoru ise sorun olmadığını söylüyor.etrafımdaki herkes de kendi çocuklarının saha fazla kusduğunu ve normal olduğunu söylediler.size şunu sormak istiyorum.İnci bu aylarda kusarmıydı.Acaba benmi abartıyorum.Bu alerji için de çok ağır bir diyet verdi.kafam çok karıştı.ßimdiden teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Offff hem de ne biçim kusmak! İnci ek besinlere geçene kadar çok kustu. İnanın İnci'nin kustuğu sütle 1 bebek daha büyürdü :( o kadar ziyan oldu sütler. Hem de fışkırırcasına kusardı. Bu kadar çok kustuğu için kucağımıza alıp rahat rahat sevemezdik bile. Bence de takmayın. Zaten alerji türü bir sorun olsa dışkıda kan vs. gibi sorunlar olur. Üzmeyin kendinizi geçiyor...

      Sil
  7. Artık lütfen yazı yazın diye yalvaracağım serap hanım gerçekten günde 10 kere girip kontrol ediyorum ama sonu hüsran :( nolur nolur nolur yazılarınızı ve güzel resimlerinizi bekliyoruzzz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız, yazmaya devam edeceğim, nolur gecikmeler için affedin :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...