Paris Gezisi 3. Gün

Paris Gezisi 3. Gün (2 Mayıs 2012 Çarşamba)

Dünkü yorgunluğumuzun ardından bu sabah erken kalkmak istemedim. Nasılsa nereye gitsek sırada bekleyeceğiz bari uykumuzu alıp, dinlenip öyle güne başlayalım diye düşündüm. Zaten hava da oldukça kapalı, dünkü gibi güneşli de değil. Sabah olduğunu zor anladık.

Dünkü kahvaltımdan pek memnun kalmadığım için bugün peynir ekmek yiyebileceğim bir kahvaltı yapmayı düşünüyorum. Otelimizin civarında daha önceden gözüme kestirdiğim bir yer var. Adı Pomme de Pain. Paris'in başka yerlerinde de olan bir dükkan zinciri. Sanırım istediğim türde birşeyler yiyebileceğim...

Pomme de Pain'de comte peynirli sandviç
Pomme de Pain'de
10.30
1/2 baget ekmeği arasında comte peyniri (sıcak olarak servis ediliyor, bu peynirin tadını beğendim. Ekmek derseniz zaten çok lezzetli. Paris'te ekmekler gerçekten güzel)
1 bardak Americano (az şekerli)
1 ısırık kurabiye

Bu sabah kahvaltımı beğendim, hatta sandviçimin yarısını eşime verdiğim için pişman bile oldum :) Bir daha bu sandviçten yersem hepsini yiyeceğim...

Yürüyerek metro durağına gidip yollara düştük. Bugün Louvre Müzesi'ni gezmeyi düşünüyoruz. Dün 1 Mayıs nedeni ile kapalıydı. Artık bugün yorulana kadar gezeceğiz, tamamını bitirmemiz mümkün değil. Çok fazla bölümü var ve her bölüm de oldukça büyük. Gittiğimizde gördüğümüz uzunca kuyruğa girip beklemeye başladık. Hava kapalı olsa da en azından yağmıyor. Çantamızda şemsiyemiz, yağmurluğumuz tam teşekküllü geziyoruz :)

Müzede çok fazla yer gezdik. Tek tek anlatmam çok zaman alacağı için ben de birkaç fotoğraf yayınlamayı daha uygun buluyorum. İşte benim objektifimden birkaç Louvre Manzarası...

Louvre girişi sırası

Venüs ve Mars

Mona Lisa'yı görüntüleme çılgınlığı

Ben de çektim :)
Etkileyici tablolardan biri...
Güzel ve canlı gibi heykeller...

Şarap tanrısı Bacchus
Oldukça uzun süren müze gezimizden sonra acıktık ve çok yorulduk. Ancak yorgunluğumuza yenik düştüğümüz için gezmediğimiz kısımlar oldu. Bugünlük bu kadar yeter diye düşünüp Louvre'dan ayrıldık. Sanat seven herkesin mutlaka gezmesi gereken müzelerden biri bence...

Müze içinde,
14.15
2 kuru kayısı + 4 adet fındık + 1 adet naneli şeker

Yürüyerek Notre Dame Katedrali'nin olduğu adaya gitmeye karar verdik. Zaten müze ile ada birbirlerine çok yakın, üstelik nehir kıyısından yürümek de zevkli oluyor. Geçtiğimiz köprünün adını hatırlamıyorum ama köprünün korkuluklarında sevgililerin aşkları için taktıkları rengarenk kilitler çok romantik görünüyordu...

Köprüyü geçtikten sonra çok güzel bir çiçek pazarı gördük. Hem eşim hem de ben çiçekleri ve bahçe malzemelerini çok severiz. Gezmeden duramadık...

Hava çok soğuk! Neyse ki sürekli hareket halinde olduğumuz için ısınıyoruz. Burası çok rüzgarlı olduğu için oldukça üşüdük. Her an yağmur yağabilir... Isınmak ve gezmek için katedrale girdik. Dışarıdan oldukça güzel bir mimarisi var. İçeride ilahiler okunuyor ve tütsüler yakılıyordu.
Notre Dame Katedrali Paris

Güzel kapı...
Notre Dame Kilisesi içi

Dışarı çıkınca çok üşüdüğümüz ve yağmur başladığı için hemen köşede bulunan cafeye girdik. Paris'te bu tür turistik mekanların yakınlarındaki her yer gibi burada da yer bulmak büyük şans oldu. Aç olduğum halde sadece bir kahve içtim. Yemek için başka yere gideceğiz.

15.30
1 fincan espresso (az şekerli)

Yine yürüyerek, bu sefer diğer köprüden karşıya geçtik. Yağmur çok fazla yağdığı için üzerime bir de yağmurluğumu giydim. Dolandık dolandık, yemek yemek için uygun bir yer bulmaya çalıştık. bu sefer Fransız yemeği değil İtalyan tarzda yemeye karar verdik. Canımız hamur istedi :)

16.30
1 porsiyon domates soslu deniz mahsullü fettucine (porsiyon büyüktü, pişirme tekniği çok kaliteli değildi ama yemek lezzetliydi. Bolca sarımsak aroması ve domates sosu vardı. Çok minik karidesler ve az miktarda kalamar vardı)
1 kadeh beyaz şarap
Eşimin pizzasından sadece 1 minik lokma yedim.

Bu kadar yürüdüğümüz için yine kalorili bir yemeği hak etmiştik. Ve gururla gezimize devam ettik.

Daha sonra metroya binip ünlü La Fayette alışveriş merkezine gittik. Herkes çılgınca alışveriş ediyordu. Üstelik burası öyle çok ucuz markaların satıldığı bir yer de değil. Aklınıza dünyanın en ünlü giyim ve kozmetik markalarını getirin. İşte hepsi burada! Her katta ayrı bir kategori ve 3 ayrı bina! 1 bina kadınlar, 1 bina erkekler, 1 bina da ev dekorasyonu için olan 3 binanın bir arada olduğu müthiş alışveriş merkezi. Gez gez bitmez... Saat 20.00'de kapanıyor bilginiz olsun. Artık kapatıyoruz diyerek bizi binadan çıkardılar :) Sadece kadınlar binasını şöyle bir gezebildik...

Otelimizin olduğu mahalleye gelip bir cafede oturalım dedik. Yine önce marketimize uğrayıp su ve başka ufak tefek şeyler aldık. Yurt dışında market gezmeyi çok seviyorum. Sonra da otelin bulunduğu sokak olan Rue Copernic'in tam köşesinde bulunan Corner Cafe'de bir süre oturduk. Bugün sadece 1 öğün yemek yedik diye tatlı yemek istedim. Yemek beni uzun süre tok tuttu.

22.30
2/3 kadar kayısılı turta (süperdi başka birşey söylemeyim)
250 ml pembe şarap

Bugün bol karbonhidratlı oldu ama oldukça memnunum. O kadar çok yürüyoruz ki yediklerimizin hepsini yaktığımıza eminim.

Günün yorgunluğunu bu şekilde attıktan sonra Paris'teki bir günümüzü daha bitirdik. Her gün birbirinden güzel geçiyor. İyi ki gelmişiz...