17 Ekim 2017 Salı

Aaa bugünün tarihi ne güzelmiş yeni farkettim :)

Güneşli bir İstanbul'dan herkese selamlar. Dünden beri normal hayatımıza döndük. 1,5 aydır annem yanımda olduğu için hiç yemek yapmayan ben evdeki sorumluluklarımla yüzleştim. İnci yemek yapmadığı sürece bütün işler ellerimden öper :) Dün akşam biraz barbunya ayıklatayım dedim çok az ayıkladı, sıkılıp bıraktı. Normal hayatımıza alışmam biraz zaman alacak sanırım. Mesela dün akşam evde yemek yoktu, yakındaki pideciye gidip 5 parça bıçak arası (ince hamurlu, Konya usulü kuşbaşılı pide) yedim. Artık annem de gittiğine göre, buzdolabı da daha boş olduğuna göre beslenmeme dikkat edebilirim, en azından buna niyetliyim.

İnci 2 aydır kreşe gitmiyordu. 1,5 aydır annemle evde takılıyordu. Bu arada 3 kez hastalık atlattı. 1 hafta ishal oldu, tam o geçince grip oldu. Daha gribin 3. gününde kulak iltihabı oldu derken okula bayağı bir süre ara vermek zorunda da kaldık. Dün sabah ilk kez yeni evimizden okula gittik. Yol İnci'ye uzun geldi, çünkü daha önce okulun tam karşısındaki binada oturuyorduk :) Bana da sabah yürüyüşü çıktı artık. Dün ve bugün sorunsuzca gittik. Önümüzdeki günler için bana şans ve sabır dileyin...

Dün gündüz yediklerime dikkat ettim. Mesela dün Değirmen'de yemek bitmişti sadece 2 dilim ekmekle ezogelin çorbası içmiştim. Akşam pide yedim doğru ama başka birşey yemedim. İlerleyen saatlerde İnci'nin ayranını içtim.

Bugün artık normale döndüm. Sabah 1 bardak süt içtim ve 2 küçük dilim ekmek ile kaşarlı tost yaptım. Bugün aklımda pırasa pişirmek var. Hatta 2-3 çeşit sebze yemeği yapsam iyi olur. Aklımda kısır yapmak da var ama bakalım...

Şu an saat 13.00. Son randevumdan sonra inip Değirmen'de bir yemek yerim, sonra alışveriş yapacağım.


Değirmen'de 1 kase kara lahana çorbası, ıspanak, yoğurt ve 1 dilim de ekmek yedim. Şekersiz 1 çay içtim, hatta içerken üstüme de döktüm :)

Önce markete gidip alışveriş yaptım. Sağlıklı beslenme niyetine girdim ya karnıbahar ve pırasa aldım. Eve gider gitmez pırasayı pişirdim. İçine havuç ve yasemin pirinci de koydum. 1 tek de kesme şeker attım. Sebze yemeklerine genelde koyarım. Berra'ya dün söz verdiğim için kısır da yaptım.

Akşama kadar ağzıma attığım 4-5 çiğ antep fıstığı dışında birşey yemedim. İnci'yi okuldan alıp eve geldikten sonra önce onun yemeğini yedirdim. Sonra kendim yedim.


3 adet köfte, 6-7 kaşık zeytinyağlı pırasa ve 3 dolu kaşık da kısır yedim.

Akşam Semra ile şekersiz birer Türk kahvesi içtik. O çikolata da yedi, ben yemedim :) Sonra 1 fincan da adaçayı içtim. Biraz bademciklerim şişmiş gibiydi :(

İnci yattıktan sonra da 1 adet cennet hurması yedim. Normalde eve pek aldığım birşey değildir ama dedim ya sağlıklı beslenme odaklıyım biraz çeşit iyi gelir. Renginden dolayı iyi bir antioksidan kaynağıdır. Ayrıca kabızlığa iyi gelir. Çok tatlı olması sebebiyle sık yenmesini tavsiye etmem. Bu şekilde doğrayıp kaşıkla yedim.

Bugünü gayet sağlıklı kapattım. Haa bir de gece yatmadan önce 1 çay bardağı ayran içtim. İnci bardağında bırakmıştı.

Diyetisyen Serap Orak

17 Ekim 2017

Sosyal medyada takip etmek için:


İnstagram için http://instagram.com/diyetisyenserap 

2 yorum:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...