12 Haziran 2012 Salı

Merhabalar,

Uzun zamandır online blog yazamamıştım. Paris seyahat günlerim çok ayrıntılı olduğu ve bol fotoğraf içerdiği için o günlere ait günlerimi yazmam ortalama 4 saatimi almıştı. Yoğun iş programım nedeniyle diğer günleri yazmaya da hem enerjim hem de vaktim yetmemişti. Takip eden blog okurlarıma anlayışları için çok teşekkür ediyorum.

Bugün yeniden yazmaya başladım ancak kısmetse haftaya yine molalı geçecek. Çünkü söylemesi ayıptır yine kısa bir yurt dışı tatilim olacak :) Bu seferkinin amacı tamamen annemi şımartmak. Annemi hayatta en çok görmek istediği yerlerden birine, yani Paris'e götüreceğim! Bugün Ankara'da vize görüşmesini yaptı. Umarım çıkar ve gideriz...

Maddi imkanlarınız elverişliyse, sevdikleriniz hayattayken ve henüz sağlıklıyken onları sevindirecek şeyler yapın. Küçük ya da büyük farketmez ama kişinin gerçekten seveceği şeyler olsun. Onu ne kadar düşündüğünüzü bilsin...

Neyse, kaldığımız yerden devam edersek bu sabah üşüttüğüm için karın ağrısı ile uyandım. Tamamen klima yüzünden. Ofis çok sıcak olduğu için klimasız oturulmuyor ama beni de hasta ediyor. Üşüttüğüm için barsaklarım bozuldu :( Konu buraya gelmişken bari ishal durumunda neler yemek doğru olur neler yemekten kaçınılır ondan bahsedeyim...


09.30
1 fincan süt
1 adet Uno sandviç ekmeği arasında Comte peynirli tost (Paris alışverişinden)

Karnım ağrıdığı için sabah kahve içmedim.

Bu sabah sadece 2 randevum vardı, ikisi de gelmedi...

12.00
1 fincan Türk kahvesi (tek şekerli)

12.30
1 adet iri muz

İshal durumunda yenmesi faydalı olan besinler:
Muz
Elma (kabuksuz)
Şeftali
Patates
Pirinç lapası
Yoğurt
Ayran
Yayla Çorbası (pirinçli)
Tarhana Çorbası


Mümkün olduğunca yağlı et yemekleri, sebze, meyve ve salatalardan kaçınmak daha doğru olur. 

Birazdan arkadaşımla yemeğe gideceğim bakalım menüden durumuma uygun ne seçebileceğim?...

Arkadaşımla Batı Ataşehir'deki Wood'a geldik. Menü çok zengin olduğu için seçmekte zorlandım ama en hafif olabilecek yemek sandviç olacaktı. Bende ızgara tavuk göğsü ile yapılmış bir panini yemeye karar verdim.

Wood -Batı Ataşehir- Izgara Tavuklu Panini

14.00
Izgara Tavuklu Panini (içinde kaşar peyniri, yeşillik ve domates vardı. Biraz pesto sos koymuşlar. Hem pesto sos hem de eriyen kaşar peyniri nedeni ile biraz yağlı gibi görünse de benim durumum için uygundu. Normalde yanına patates kızartması koyuyorlar ama ben istemedim. Salata da fazla geldi yiyemedim. Zaten barsak hareketliliği nedeni ile salata yemem doğru olmazdı)
1 büyük kutu ayran

Şu an saat 18.30 hala tokum, henüz birşey yemedim. Çay-kahve de içmedim. Hava o kadar sıcak ki bol bol su içiyorum...

İşim saat 20.15 civarı bitti. Üşenmedim ve ofisten eve yürüdüm. Yemeğim hazır olduğu için pişirme süresi almadı ama yine de eve gir, evi havalandır falan derken akşam yemeğimi yemem saat 21.00'i buldu.


21.00
1 kase süzme yoğurttan yapılmış soğuk buğday çorbası
5 kaşık zeytinyağlı kabak yemeği
3-4 kaşık zeytinyağlı barbunya pilaki
1 dilim ekmek

Eşim gelince kendine güzel bir salata yapmıştı sonra biraz o salatadan da yedim...

23.00
15-20 tane iri kiraz

Bolca su içtim!

Diyetisyen Serap Orak Tufan

3 yorum:

  1. Ooo ne güzel düşünmüşsünün anneniz çok mutludur böyle düşünceli bir evladı olduğu için.yazın ishal olayı çoğalıyor iyi yapmışsınız bu bilgileri paylaşmakla:)sağol

    Bende bloğuma beklerim:)

    YanıtlaSil
  2. Serap Hanım gerçekten tıkandığım noktalarda imdadıma yetişiyorsunuz,daha önceki blog günlerinizden birindede çok aç olduğunuz bi ana bir bardak süt ekleyin farkı göreceksiniz demiştiniz,denedim fazlasıyla halloldu sorunum,her zamanki gibi bugün paylaştıklarınızda eminim benim için yararlı olucak,kendi adıma teşekkür ederim,paylaşımlarınızın devamını bekliyorum :)

    YanıtlaSil
  3. selamlar ... paris yazinizi büyük bir heyecanla ... (blogunuzuda elbette:) ) takip etim ... harika kareler paylastiginiz icin tesekkür ederim .... bu senede bana nasip olmadi parise seyehat etmek ... siz benim yerime gezmis oldunuz :) annenizle gidince insallah hava daha iyi olur ... üsümezsiniz :) sevgilerle Meltem

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...