Hamilelikte 23. hafta

23. hafta
Bugün yaramaz kızım İnci'yle 23. hafta dönümümüz :) Neden mi yaramaz dedim çünkü maşallah kıpır kıpır hiç durmuyor. Sanırım yeri ve pozisyonu değişti, çünkü artık hareketlerini farklı yerlerden hissediyorum. Haftaya 24. hafta dönümümüzde kontrolümüz olacak o zaman ne yaptığını göreceğiz...

Bugün ilk randevum 11.00'de olduğu için geç uyanmayı tercih ettim ama aslında keşke kalkıp 10.00'da gelseydim ve yürüyüş yapsaydım ne güzel olacaktı. Bu tembellik nereye kadar? Neyse yeni yaşımda başlarım artık :)

Tabi ki yine her sabah olduğu gibi tost yedim ama bu sefer kaşar peyniri yerine örgü peyniri kullandım. Eriyince tadı daha güzel oluyor. 1 bardak da sütümü içtim.

Saat 14.00'e kadar randevularımı aldıktan sonra kişisel bakım işlerim için son 4 yıldır gittiğim güzellik salonuma uğradım. Ataşehir'de Pretty Woman güzellik salonuna gidiyorum. Kuaför değil, sadece güzellik salonu. Bu arada salonun sahiplerinden biri olan arkadaşım 13 Mart'ta doğum yapacak. Onunki erkek ve adını da Çınar koyacaklar. Tanıdığım ve sevdiğim birkaç arkadaşımın oğlunun adı Çınar :) güzel ve anlamlı bir isim bence...

Gitmeden önce Marmaris Büfe'ye uğrayıp aceleyle birşeyler yedim. Her zamankinden...

14.00
1 adet biftekli kaşarlı sandviç
1 kutu ayran

Yine midem çok kötü, devamlı yanma var. Sanırım yediklerimle ilgili değil.

Ofise dönmeden önce Migros'a uğrayıp ufak bir alışveriş yaptım. Eve ve ofise Kanlıca yoğurdu aldım. Yoğurt bitince bir parçasından yoğurt mayalamayı düşünüyorum. Bundan sonra yeniden ev yoğurdu yapma rutinime dönsem iyi olur. Takip edenler bilir, uzun bir süre yoğurdumu kendim yapmıştım. Yine aynı disipline dönmek istiyorum. Çünkü zor birşey değil. Sadece emek ve ilgi işi.

17.00
1 adet muz

Offf midem offff :(
Masamın üzerindeki güzellikler...


Ofisten 20.00'ye doğru çıktım. Tesadüfen eşimin dersi de iptal olmuş, çıkışta beni almaya geldi. Önce eve gittik ve ben hızlıca yemek yedim. Sonrasında arkadaşımıza gittik.


Evden çıkmadan 6-7 kaşık bulgur pilavı ve 1 kase Kanlıca yoğurdu yedim.


Arkadaşımız Dilek de bize hemen yemek hazırlamış. Eşim yedi ama ben sadece yeşil salata ve 1 kaşık kadar Dilek'in annesinin yaptığı yoğurttan yedim.

Bütün akşam otururken sadece 1 bardak çay içtim ve 9 tane Antep fıstığı ile kuru dut yedim. Sanırım 3-4 yemek kaşığı kadar kuru dut yemişimdir. Uzun zamndır bundan yemediğim için değişik geldi.



Bu akşam başka birşey yemedim. Midem de bir sorun yok, yanmasız bir akşam oldu.

Yarın doğumgünüm ;)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

28 Şubat Perşembe 2013



9 yorum:

  1. Merhaba; ev yoğurdu gibisi yok :) Ben de 2 haftadır yoğurt mayalıyorum.Ev arkadaşlarımla her ne kadar Çanakale'de yerel mandıralar sayesinde doğal yoğurt bulabilsek de son zamanlarda yoğurt yiyemez olmuştuk ama ev yoğurdu içimizdeki yoğurt aşkını ortaya çıkardı:)Ben hammadde konusunda şanslıyım çünkü apartmanımıza her sabah ve akşam süt geliyor.tüketimi kolay olsun diye tek porsiyonluk kapaklı kaplara veya küçük kavanozlara mayalıyorum.. Bu arada masanızın üzerindeki çiçekler çok güzelmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında ben mikrobiyal açıdan güvenilir olmadığı için kapı sütüne karşıyım ama kaynağına ve üreticisine güveniyorsanız tercih edebilirsiniz. Çünkü kapı sütlerinde çok fazla hile olabiliyor. Ben yoğurt mayalarken uht veya pastörize günlük süt kullanıyorum. Tabi ki en güzeli ev yoğurdu :)

      Sil
  2. Serap hanım merhabalar..
    Sormak istediğim birşey var ama buradan sormak ne kadar doğru kararsızım.. Siz mesela hergün 2 3 lt su içtiginizden bahsediyorsunuz bende en son grip olduğumda doktora gittim en az 3 litre su içmemi söyledi. ilk 2 gün 2.5 3 lt içtim ama afedersiniz ama ishal oldum . Normal zamanda da 1 bardak su içsem anında 10 dakika sonra lavaboya gitmem gerekiyor vücuduma girmesiyle çıkması bir oluyor hiç yararı olmuyor gibi hissediyorum :( ve günde 1bucuk litre anca içebiliyorum sizce bu durum normalmi böbreklerimde bir sıkıntı olabilir mi??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence alışkın olmadığınız için böyle bir etki olmuş. Normalde böyle olmaz. Ama çok su içince idrara sık çıktığımız doğrudur. Buna katlanıyoruz tabi :) Kabızlık sorunu çeken insanların ortak sorunu az su içmeleridir.

      Sil
  3. Merhaba Karatay diyeti hakkında ne düşünüyorsunuz? :)

    YanıtlaSil
  4. Serap hanım fırsat buldukça blog sayfanızı takip etmeye çalışıyorum emeğinize ve yüreğinize sağlık:))

    bizde Rabbim nasip ederse 2.evladımızı bekliyoruz.henüz 5 haftalık ama ben biraz daha zayıflayayım derken 68 kilo ile hamile kaldım bu sırada boy da 1.60 olmam gereken kilodan oldukça fazlayım.ilk yavrumuzda hamileliğim çok ağır geçtiği içim 10 kilo vermiştim ve kilo almamıştım.ama bu tam tersi olacak gibi.

    hiç birşeyden tiksinmiyorum hatta iştahım arttı:))

    acaba ilk 3 aylık dönemde diyet yapsam bebeğe ve kendime haksızlık yapmış olurmuyum.çünkü hamilelik süreci yaza denk geldiği için kilo alırsam vücudum dahada ödem yapacaktır.

    dört gözle tavsiyelerinizi bekliyorum:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok dr ilk 3 ayda diyet yapmanın sakıncalı olmadığını söylüyor. Hatta benim de öyle danışanlarım oldu. Maşallah gayet sağlıklı bebekler oldu :) Ama burada hamile bayanın durumu çok önemlidir. Doktorunuza danışın derim...
      İnşallah sağ salim bebeğinizi kucaklarsınız :)

      Sil
  5. Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...