18 Ağustos 2019 Beslenme Günlüğü

Tüm eski blog takipçilerim ve aramıza yeni katılanlar hepiniz hoşgeldiniz! Dün okuyan ve yorum bırakan herkese çok teşekkür ederim. Uzun süre ara verince az kişi okur sanmıştım ama öyle olmadı :) Şu an saat 22.50'de film izlemek, kitap okumak veya instagramda sörf yapmak yerine blog yazıyorsam sizin sayenizdedir. İyi ki varsınız...

Dün gece blogu yayınlayıp yatmam saat 01.00'i buldu. İnsan saatlerce ekrana bakıp yazı yazınca hemencecik uyuyamıyor çünkü zihin hala aktif oluyor. Sabah bir ara 08.00 gibi uyandım. Her sabah 08.00'de uyandığım için vücut saatim alışmış. Ama İnci evde olmadığı için içimden "Boşver Serap yat uyu dedim" ve saat 11.30'a kadar tekrar uyumuşum. Şakır şakır yağmur sesiyle uyandım ki bu beni mutlu eden bir ses :)


Kalktığımda karnım çok acıkmıştı. İlk iş mutfağa gidip bir omlet yaptım. İçine 1 adet yumurta, 1 dilim kaşar peyniri ve biraz da çörek otu koydum. Tavayı 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ile yağladım. Hatta silikon fırça yardımıyla yüzeye yaydım. Bu şekilde fazla yağ kullanımını azaltabilirsiniz. Yanına 1 küçük domates ve salatalık dilimleyerek kahvaltımı yaptım. Ekmek yemedim çünkü bugün biraz kalorili şeyler yiyeceğimi önceden biliyordum. Bir çeşit gün yapacağız bugün :)


Kahvaltı sonrası kendime vanilyalı bir espresso yaptım. Tchibo kahve makinam olduğunu biliyorsunuz, eskiden ofisteydi artık eve getirdim. Kapsül kahve çeşitlerini deniyorum. Vanilyalı ve karamellisi de güzelmiş. Tavsiye ederim. Bu arada Eylül'deki Kahve Festivali'ne de katılmayı düşünüyorum. Henüz bilet almadım. İnci ilkokula başlayacağı için önceliğim Eylül'ün ilk 2 haftasını atlatmak :)

Saat 14.00'de kızkardeşime gideceğim için evde kısır yaptım. O da tuzlu kek ve magnolia puding yaptı. Makul ölçülerde yemeye kendimi şartladım. Çünkü tatlıyla aram olmaz ama normalde kısırda sınır tanımıyorum.

Fotoğraflarda gördüğünüz ölçülerde kısır, tuzlu kek, yoğurtlu semizotu salatası ve muzlu magnolia puding yedim. Puding olan küçük tatlı tabağıdır, diğeri büyük yemek tabağı. 1 bardak da çay içtim. Çayla pek aram yoktur bilirsiniz. Kahve insanıyım ben :)

Muzlu Magnolia Puding

1 fincan Türk kahvesi içtikten sonra saat 19.30 gibi acıkınca 5-6 kaşık daha kısır yedim. Tatlı no no no!

tatlı tabağı ölçüsüdür

bak bunun yanında 1 minik lokum yedim

Sonra 20.30 civarı eve gelince hemen mobilyamı vernikledim. Bir an önce salondaki dağınıklık kalksın istiyorum çünkü çekmece içleri koltukların üzerinde duruyor. Çekmeceleri boşalttım tabi ki. İnci konsolun boyanmış halini çok beğendi.  yokken boyadım diye biraz bozuldu ama rengi beğendiği için kalbini kazandım. Çünkü bak senin istediğin renge boyadım dedim :) O beyaz istiyordu. BU da zaten hafif grimsi bir beyaz. Rich boya marka, Paris grisi rengi.


2 makina çamaşır yıkayıp astıktan sonra bir de İnci'yi yıkadım ve yatırdım. Sonra da blog yazmaya oturdum. Fotoğrafını çekemedim ama küçük bir salkım çekirdeksiz üzüm yedim. İnci yesin diye yıkamıştım o da 2-3 tane yedi gerisini bırakmış. Aslında üzüm de pek sevmem çünkü çok tatlı geliyor. Elimin altında olunca yedim işte. Halbuki tatlı yediğiniz gün meyve yememeniz daha iyi olur. O gün ki şeker hakkınızı almış oluyorsunuz.


Şu an karnım acıktı, blogu yayınladıktan sonra ev yoğurdumu yemeyi düşünüyorum. Yanında ekmek yiyemem çünkü ekmek bitti. Yufka ekmek var ama bu saatte o konuya hiç girmemek daha iyi olur :)

Sevgiler...

Diyetisyen Serap Orak

3 yorum:

  1. Sizi hamilelikte beslenme yazılarınızı okurken takip etmeye başlamıştım, sonra incinin doğumu doğum günleri derken demek şimdi de incinin ilkokula başladığı günler de geldi, zaman geriye bakınca ne çabuk geciyor

    YanıtlaSil
  2. Bilmez miyiz, kisir seversiniz :) kim sevmez ki. Bir ara karnabahar kisiri yapmistiniz, hala deneyecegim.

    YanıtlaSil
  3. Hoşgeldiniz Serap hanım merakla blog yazmanızı bekliyordum nede çok özlemişim ❤️

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...