17 Ağustos 2019 Beslenme Günlüğü

Merhaba blog dostlarım :)

Uzun zamandır beslenme günlüğü yazmıyordum. Bir süredir talepler artınca bana bir motivasyon geldi. Hadi dedim hem günlük tutayım hem de sağlıklı besleneyim. Sonuçta tam zamanı! Bayram tatili ve yaz tatili dönüşü artık sağlıklı beslenmeye başlamak lazım. Ben zaten çok da sağlıksız beslenmiyorum. Koca bir yaz geçti toplasan 5 top dondurma yememişimdir. Yaz akşamları biraz soğuk bira ve kokteyl kaçırmış olabilirim :) 

Bir kaç gün önce tartıldığımda 56,6 kg idim. Yani istikrarlı bir şekilde yaşamaya devam ediyorum. Arada kışın 2 kg falan alıyorum ama dikkat edince hemen geri veriyorum. Yanlış anlaşılma olmasın, öyle metabolizmam muhteşem falan değil. Sadece gerçekten dikkatli besleniyorum. Örneğin bir haftasonu dışarı çıksam çok kalorili beslensem o hafta içi sebze ağırlıklı besleniyorum veya hamur işini çok kaçırırsam hareketimi arttırıyorum. Ofis ve ev arası yürüyorum, son günlerde yaptığım gibi mobilya boyuyorum, yürümeli gezmelere çıkıyorum...

Bir süredir Youtube kanalımı aktif hale getirmeye çalıştığım için video koydukça buraya da ekledim. Sadece yazılarıma alışkın olanlar videolarımı izleyince ne düşündüler acaba merak ediyorum. Biraz yorum yazsanıza ;) hala izlememiş olanlar için linki buraya bırakayım. Bir tık lütfen :) Kanalıma abone olmayı unutmayınız.

Bugün sabahtan beri yediklerimin (tıpkı eski günlerde olduğu gibi) fotoğrafını çektim. Aslında tam bir diyet günü gibi oldu çünkü evde yemek yoktu, yemek yapmaya da vaktim yoktu. Pratik şeyler pişirdim. O sebeple çok kalorili yediğim söylenemez. Bazen ipin ucu kaçıyor biliyorsunuz, aynen sizde olduğu gibi. Çünkü biz de insanız :)

Öncelikle tekrar belirteyim ki ben sağlıklı beslenme kurallarına göre yaşayan bir diyetisyenim. Yeme bozukluğum ve takıntılarım yok. Yani karma besleniyorum. Vejeteryan değilim ama sebze ağırlıklı beslenmeyi severim. Kesinlikle ve kesinlikle glutenli beslenirim. Gluten karşıtı değilim. Organik ürün alamam çünkü çok pahalı ve tedarik etmesi zor, ayrıca çoğu bayat oluyor. AZ yerim, ÖZ yerim. Light ürün yemem. Normal yağlı yerim ama az porsiyon yerim. Tereyeğ çok nadir yerim, yemeklerimi komple zeytinyağı ile pişiririm. Evde asla kızartma yapmam. Dışarda bulursam kaçırmam :) Çoğunlukla tatlıdan uzak dururum ama sütlaca dayanamam. Bulgura, ıspanağa, deniz ürünlerine, yoğurda, domatesli makarnaya aşığım (liste uzayacak gibiydi kısa kestim). 17 yıllık diyetisyenim. 40 yaşındayım. Ve hala 16 yaşında giydiğim bazı kıyafetlerimi bile giyebiliyorum. Kilom ömrümde 2 kez saptı. 1 tanesi hormonal bir sorun sonrasıydı, bir süre beni üzdü. Diğeri de hamilelik dönemiydi ama doğumdan 40 gün sonra 56-57 kg'a inmiştim. Blogda o günleri okuyabilirsiniz.

En önemlisi 6 yaşında bir İnci'm var. Son 3 yıldır tekrar bekarım, bu sefer bekar anneyim. (hey sen ordaki bekar anne anladın sen beni;)) Özgürlüğünü konfora tercih eden tüm güçlü kadınlara selam olsun...

Yine laf uzadı. Ben ne zaman bu blogun başına otursam böyle oluyor. Eski takipçilerimi çok özledim. Lütfen yorum yazın gerçekten çok motive oluyorum. İyi ki varsınız.

Neyse artık yediklerime geçeyim...


Dün gece deli gibi 2.30'da yatıp (ve hemen uyuyamayıp) 08.00'de kalktım. Saçma sapan bir filme takıldım, beğenmedim de boşu boşuna uykusuz kaldım. Sabah 09.30 da ofiste olabilmek için evde kahvaltı etmedim ama kahvaltımı yanıma aldım. 09.30 daki randevum da gelmeyince rahat rahat yiyebildim. Yanında da 1 kupa filtre kahve içtim. Yeri gelmişken kahveye de aşığım :)

Zeytin fazla oldu, bu kadar yemem normalde

Kahvaltı olarak tepsidekilerin tamamını yedim. Ekmeği dün Migros'tan almıştım. Zeytinyağlı ekmekmiş. Öyle yağlı değil ama bir zeytinyağı aroması var. Beğendim, arada alınabilir. 

Ataşehir'deki ofisimden çıkınca eve geldim, iyi ki de hemen gelmişim acayip bir yağmur yağdı. Haberlerde görmüşsünüzdür. Sel oldu resmen :( Normalde ben yağmurlu havaları severim ama bugün ki artık afet durumundaydı. Artık o kadar çarpık şehirleşme var ki belki de eskiden bu kadar yağdığında bu durumlar olmuyordu, anlamıyorduk. Zaten bugün kalbim buruktu, 17 Ağustos depreminin 20. yılı olmasına rağmen o hala o günleri çok net hatırlıyorum. Depremde hiçbir yakınımı kaybetmedim çok şükür ama insanların acılarını anlamaya çalışıyorum ve paylaşıyorum. O sırada ben Antalya'da idim. Okul kapalıydı (Hacettepe'de 2. sınıfa geçmiştim). Yaz tatilinde ailemin yanına geliyordum. Tüm enkaz kaldırma çalışmalarını an ve an televizyondan takip ettik günlerce :( Yakınlarını kaybeden herkese sabır diliyorum. Hayatını kaybedenlere de Allah rahmet eylesin. Unutulmaz bir acı... Tekrarı olmasın inşallah.

Eve gelince salondaki konsolumu boyamaya devam ettim. Dün 1. katını boyamıştım. İnstagramdan takip edenler storylerden görmüştür. Bugün 2. katı boyadım. Yarın da vernikleyeceğim. Boya konusunu ayrıca bir post olarak yazacağım çünkü laf yine uzadı.


Boya bitti, ben de açlıktan bittim tabi. Evde yemek de yok. İçimdeki açlık kalk makarna yap dedi ama ben kendimi tuttum ve önce 5 tane mürdüm eriği yedim sonra da kemik suyu ile şehriye çorbası pişirdim. Ekstra yağ koymadım çünkü kemik suyu yağlıydı. 



Büyük 1 kase bol kollojenli tel şehriye çorbası içip yanında 1 dilim de ekmek yedim. Hatta çorbanın içine doğradım. Fotoğraf çekerken onu unutmuşum.

Çorbamı içince biraz dinlendim ve hemen hızlıca dün aldığım kabakları pişirdim. O iş bitince de buzluğa koymak için aldığım domatesleri robottan geçirip, pişirdim. Bu sefer böyle saklayacağım. 

Kışlık domates

Saat 20.00 gibi 1 tabak zeytinyağlı kabak yemeği ve 2 dilim ekmek yedim. Bu satırları bitirip blogu yayınladıktan sonra da evde kendi yaptığım yoğurdumu yiyeceğim. Şu an saat 22.45.


Uzun süredir evde yoğurt yapmıyordum çünkü nedense kıvamını tutturamıyordum. Bu sefer hazır probiyotik maya ile mayaladım. 2 seferdir harika yoğurt oluyor. Fotoğrafta mayayı da paylaşacağım. 

Yanında küçük 1 dilim ekmek de yedim.

Şimdilik ara veriyorum. Bugün yatana kadar yediğim herşeyi yazacağım. Yarın güncelleme yaparım.

Hadi keyifle okumalar dilerim. Sizi seviyorum. Yazmasam da hep aklımdaydınız.

Diyetisyen Serap Orak

Sosyal medyada takip etmek için:


İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 

6 yorum:

  1. merhaba Serap hanım çoookkkk eskiden beri sizi takipteyim tostları biliyorum mesela ��sonra diğer mecralarda takip etsemde buranın tadı başka o nedenle hep yazın siz biz okuyalım selam ve sevgiler... nesrin

    YanıtlaSil
  2. Serap hanim farkli bir enerji gelmis sanki, cok sevindim 👍 yazilarinizi okumak her zaman cok keyifli, arada yazmaniza seviniyorum. Youtuber halinize daha alisamadim :) orada da ictensiniz, izledikce alisiriz elbette. Hadi duzenli yazin 💚

    YanıtlaSil
  3. Yeniden yazmanızı sevindim ;)

    YanıtlaSil
  4. Bende çok ama çok seviyorum sizi hayat goruslerimiz yiyip içmemiz kızlarimiz bile paralel yaşta .gerçekti bir diyetisyensiniz umarım kariyeriniz başarılarla dolu olur . Çok öpüyorum sizi devam yazıları heyecanla bekliyorum ��

    YanıtlaSil
  5. Yeniden yazmaniz cok guzel inciye hamile iken siz bende kizima hamileydim ozamandan beri takip ediyorum sizi sevgilerr

    YanıtlaSil
  6. Ben de eski takipçinizim, yeniden yazmanıza çok sevindim. Devamını heyecanla bekliyorum. Sevgiler��

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...