Paris Gezisi 6. Gün

Paris Gezisi 6. Gün (5 Mayıs 2012 Cumartesi)

Sabah erken kalktık. Bugün Paris'te son günümüz. Akşam 18.00'de Orly Havalimanı'ndan uçağımız kalkacak. Dün akşam bavulu topladığım için rahat rahat gezebiliriz. Önce kahvaltımızı yapıp biraz gezeriz. Sonra otele gelip bavulumuzu alır 12.00'de resepsiyona bırakırız. Sonra 2-3 saat daha gezeriz. Her yurt dışı tatilimizde beni bir hüzün kaplıyor, dönmek istemiyorum :(

İşi gereği seyahat eden insanlara çok imreniyorum. Çünkü her an yeniden kısa da olsa gezme fırsatları oluyor. Oysa biz sadece tatil amaçlı gezebiliyoruz. Ona da sıklıkla vakit ve bütçe ayıramıyoruz. Ama Paris için kafamda başka planlarım var. İstanbul'a dönünce bazı konularda ayarlamalar yapıp yine gelmeyi düşünüyorum...

Kahvaltı için sıcak sandviç yemeye yine Pomme de Pain'e geldik.

09.30
1 adet Comte peynirli sandviç (bu sefer 1 tam sandviçi yedim)
1 Americano (şekersiz)

Karnımızı doyurduktan sonra gezmek için Moulin Rouge'un olduğu semte gittik. Buraya çok yorgunken geldiğimiz için gezememiştik ama zaten çok da birşey kaybetmemişiz. Oldukça düşük kalitede bir semt olduğunu söyleyebilirim. Gezilecek pek birşey yok. Heryer sex shop dolu. Bizim Tarlabaşı'ndan hallice bir yer olduğunu söyleyebilirim. Bu bölgedeki otellerin ucuz olma nedeni bu bence. Ama sorun değil çünkü her yere metroyla gidebildiğiniz için bu semtte kalsanız da burada vakit geçirmeyebilirsiniz.

Metroyla dönüp bavulumuzu resepsiyona bıraktıktan sonra bu sefer de Şanzelize'ye gittik. Yurt dışı tatillerimde o bölgeye ait yemek kitaplarından almak gibi bir huyum var. Yemek dergileri/kitapları almaya bayılırım. Böyle yerel kitaplar çok ilgimi çekiyor. Ama tabi ki İngilizce kitap alıyorum. Virgin isimli bir yerden güzel kitaplar aldım. Bizim D&R türü kocaman bir mağaza.

Yürüyerek Concorde Meydanı'na gittik. Biraz da buralarda gezdikten sonra geri döndük. Burada bir Pantheon var ama gezmeye zamanımız olmadı...

Concorde Meydanı

Leon de Bruxelles

Bu saate kadar birşey yemedik. Son bir kez 1 tencere midye yemek istiyorum :) İstanbul'da nerede bulacağım...

Leon de Bruxelles'de
14.30
1 tencere Brüksel usulü midye (bu sefer saymadım ama yine 40-45 tane olmalı)
1 bardak bira
1/2 kase patates kızartması
1/4 ananas (fotoğraftakinin yarısını ben yedim. Tadı çok güzeldi)

Tatilin başından beri herkesin elinde gördüğüm La Duree poşetlerinden dolayı denemek istediğim ünlü makaroncuya gittik. Tatlıyla aram olmadığını bilirsiniz. Ama bu ünlü markayı tatmasam da olmazdı. 6 çeşit makaron aldık hepsinden 1 ısırık aldım. Toplamda 2 tane yemişimdir. Çok kaliteliydi gerçekten ama içim bayıldı tadından...

Dükkanda fotoğraf çekemedim çünkü izin istedim vermediler. Halbuki izin istemeden telefonumla çeksem kimsenin ruhu duymazdı ama işte böyle ben, incelikler yüzünden...

La Duree satış mağazası

otele döndük. Çok yorulduğum için otele kadar gitmeden sokağın başında bekledim. Eşim bavulu alıp geldi. Evimizi de özledik ama gitmek de hüzünlendiriyor...
Rue Copernic ve Avenue Kleber kesişimi
Aynı geldiğimiz gibi bir rota izleyerek havalimanına vardık.  Tatilin yorgunluğu üzerimize çöktü iyice...

Uçakta
20.00
1/2 tavuklu sandviç
2 adet Eti yulaflı bisküvi

İner inmez free shop çılgınlığımızı da yaptık ve taksiye binip evimize geldik. Eve gelmek çok güzel bir duygu ama Paris'i bırakmak da bir o kadar hüzün vericiymiş ya da bende öyle bir etki yaptı...

Son bir not: Paris'te sokakta 1 tane bile kedi görmedim. Halbuki tüm restoranlar sokağa açık hizmet veriyor.

Son söz : Bekle beni Paris, yine geleceğim...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

Paris Gezisi 6. Gün (5 Mayıs 2012 Cumartesi)