30 Eylül Pazar 2012

Bu Pazar da yine tüm uyuyamayanlar için güzelce uyuyup, uykumu aldım. Ohhh sefam olsun :)

Dün ekmek almadığımız için bu sabah ekmek yoktu. Eşim benden önce kalkmış müsli ve süt yiyerek başının çaresine bakmış ama ne kadar faydalı olsa da canım bu sabah müsli falan yemek istemiyor. Zaten biliyorsunuz sabahları sinirli olurum. Normal halimin tam tersi olarak suratsız ve kavgacı bir tipim. Mümkünse kimse konuşmasın, birşey sormasın... Hafta içi sorun yok çünkü eşim ben uyurken gidiyor ama Pazar sabahları tam bir risk! Adamcağız "günaydın karıcım" dese ben "canın çıksın" gibi algılıyorum. Benim tam tersim o sabahları çok neşeli oluyor, şarkılar, türküler... Asabi bakışlarımı görünce daha da coşuyor, offf yaa! Huy işte modum böyle...

1 fincan kahvemi içip kendime geldikten sonra sadece yarım kase kadar kalan çorbayı içerek güne başladım. Bir Pazar sabahı için muhteşem bir kahvaltı. Aman muhteşem olmasa ne olacak zaten yediğim hep aynı şeyler fazlasını aramıyorum. Ama şöyle bir tost olsa ne mutlu olurdum...

12.00
1/2 kase domatesli şehriye çorbası
1 kupa tek şekerli kahve (bu sabah şekerli içeyim dedim)


Yemek yaparken yine nezle olan eşime buzlukta bulduğum baget ekmeğinden atıştırmalık hazırladım. Zor günlerde yeriz diye buzluğa atıp sakladığım yaklaşık 10 cm'lik bir baget ekmeği günün süprizine dönüştü. Domatesli, çeşnili zeytinyağlı, fesleğenli ve sarımsaklı bruşetta (bruschetta)!

14.00
1 dilim bruşetta (çok minik ama yakın çekim hilesi var sanki ;)

Bütün evsel faaliyetlerden sonra biraz internete takılıp sörf yaptım. Sonra kim markete gidecek tembelliğiyle beraber aldığım karar sonrasında Migros'tan sipariş verdim. 13.30-16.00 arası gelecekti inanmazsınız tam saat 16.00'da geldi, bütün işlerim kaldı, kafayı yemek üzereydim!

17.00
6-7 iri tane üzüm
1 küçük armut

Bol domatesli zeytinyağlı taze fasulye
Haftanın yemekleri olan mercimek çorbası, kuzu incik haşlama, zeytinyağlı taze fasulye, pirinç pilavı yemeklerimi de başarı ile yaptıktan sonra bir Pazar günümü daha tükettim. Pilav, çorba ve et yemeğinden saklama kaplarına alıp yolda giderken dökülmesin diye güzelce paketledim. Sonra eşimle beraber kayınpederimin yeni evine gittik. Hafta içi Küçükyalı tarafına taşındı. Biliyorsunuz yaklaşık 2 ay önce kayınvalidem vefat etmişti :(

Orada 4 kaşık kadar kısır yedim, birisi yapmış getirmiş eline sağlık ama ayıp olmasın diye yedim gerçekten güzel değildi. Çok acıktım ne yapayım... Bir de kahve içtim.

Eve dönerken dışardan yemek yemeye karar verdik. Hem yemekler hafta içine kalsın diye hem de çok yoruldum şımarıklık olsun diye. Ataşehir'de Nu Noodle'a uğrayıp paket yaptırdık. Evde yedik.

20.00
1 kutu karidesli, istiridye soslu noodle (çok geldi ama hepsini yedim, içinde 4 tanecik karides vardı)

Sonra yediklerimi sindiremediğim için başka birşey yemedim. Sadece eşime yaptığım hasta çayından 1 kupa içtim.

Bugün biraz abuk sabuk beslendim ama neyse. Haftasonu normalden sapmalar olabiliyor. Hafta içi düzenlerim ben bunu...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

10 yorum:

  1. biraz karışık bi gün olmuş Serap hnm, sabahları insanlar neden sinirli olur bilmem ama diğerleri için kötü oluyo :) ama insanlık hali. eşinize ve size sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yapı meselesi Selma Hanım :) ben çocukken de sabahları suratsız olurdum
      Sevgiler :)

      Sil
  2. hipoglisemi den olabilir mi acaba sinirliliğiniz? protein açısından çok fakir olmuş yorumu bana düşmez tabi sadece söylemek istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok canım sabah sinirliliğim doğuştan :) haklısınız bugün protein eksik oldu. Evde süt bile kalmamıştı. Akşamki 4 karides var sadece :)

      Sil
  3. Çok şekersiniz siz ya çok sahici, hep böyle kalın e mi:))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın İstanbul gibi bir şehirde hala 33 yaşıma kadar olduğum gibi kalabildiysem değişmem artık :) 8 senedir İstanbul'da yaşıyorum ve hala insanların sahteliklerine şaşırabiliyorum. Her seferinde bu kadar da olmaz dedirtebiliyorlar...
      Sağolun :)

      Sil
  4. Harika bir post olmus, bu dogalliginiza bende hayranim ♥ Canim yesil fasulye cekti, mutlaka bugün yapacagim : D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de sadık okurlarıma hayranım :) afiyet olsun...

      Sil
  5. Sabah keyifsiz olma durumu bende de oluyor :) Serap hanım sebze ve et yemeklerini buzdolabında kaç güne kadar saklayıp tüketiyorsunuz ? İnternette net bir şey yok siz ne kadar saklıyorsunuz bir danışayım istedim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında et yemeklerini 3 günden fazla saklamak sakıncalıdır. Özellikle sürekli ısıtıp soğutmak besin kalitesini ve hijyenini bozar. Ben yemekleri oratalama 1 haftaya yakın saklayabiliyorum. Son 6.7. gün biraz tedirgin oluyorum ama hem kendim pişirdiğim, hem de buzdolabımın sıcaklığına güvendiğim için hijyeninden emin oluyorum. Yemekleri tencereden alıp ısıtıyorum. Tamamını ısıtmıyorum. Özellikle de çocuk varsa 3 günden fazla beklemiş yemek yedirmeseniz daha iyi olur. Zaten yemekler de hergün yapılmadığında çabuk bitiyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...