13 Temmuz 2015

Bu sabah kalktım, bir baktım ajandama bugün dolmuş (bu mevsimde çok yoğun değilim tabi ki ama bugüne yığılma olmuş, malum önümüz bayram, tatil programı yapanlar erken gelmek istiyor). Hadi bakalım, bugün yoğun geçecek derken arka arkaya iptaller olunca günüm oldukça rahatladı. Bazen böyle oluyor, aklımda yokken blog yazmaya zaman açılmış oldu.

Yalnız bu blog konusunda aklımda bir takım fikirler var. Dün biraz düşündüm. İnci'den önce çok boş olduğum için blog yazmaya vakit ayırıp diğer bazı şeyleri 2. plana atıyormuşum galiba. Şimdi hem blog yazamıyorum hem de örneğin kitap okuyamıyorum vs. Biraz da tembelim tabi. Ama bu kadar da olmaz diyorum bazen. İşte o zaman sanırım biri bana Vodoo büyüsü yaptı diye düşünüyorum! İnsanın hiç mi enerjisi olmaz veya bu kadar mı kafa toparlanamaz yahu? Sonra içimdeki avukatım diyor ki, o kadar da yüklenme kendine. Zaten eve 19.00'den önce gelemiyorsun, çocuğunu az görüyorsun. Zaten seninki de kural dışı bir çocuk, 3 dakikada bitecek yemeği 1 saatte yer, gece geç uyur vs. Ne enerjisinden bahsediyorsun? Bir de akrep burcu şahsına münhasır bir koca… Daha ne olsun? Tamam sağlıklı besleniyor olabilirsin ama spor da yapmıyorsun ki kendini toparlayabilesin…. Yani böyle işte, sürekli kendi kendime konuşmalar, düşünceler, sorular, cevaplar, yeni fikirler vs.

En iyisi mi ben size düzenli yazma sözü vermeyeyim, ne zaman fırsat olursa yazayım değil mi? Bu arada instagram kullanıyorsanız anlık bir takım paylaşımlar için hesabımı takip edebilirsiniz. @diyetisyenserap

Bu sabah tostumu yiyip sütümü içtim ve ofise geldim. Hemen bir espresso yaparak günüme kafein de kattım :) Espresso olarak Tchibo'nun kapsüllerinden alıyorum. Lila renk minik Cafissimo kahve makinemde yapıyorum. Onun yeri ayrı ama Cumartesi günü eve harika bir Cook plus elektrikli cezve aldım. Hem de pembe! Herkese tavsiye ederim, şu an Karaca mağazalarında indirimde. Ben 49,9 TL ye aldım. Bu linkte biraz daha pahalı.



Öğle yemeğimi 15.30'da yedim. Evden dün pişirdiğim bol pirinçli zeytinyağlı kabak yemeğimi ve Emine Hanım'ın yaptığı ev yoğurdumu getirmiştim. İnci'nin bakıcısı Emine Teyze mutfakta çok başarılı, ellerine sağlık… 1 dilim tam buğday ekmeği ile beraber yoğurt ve kabak yemeği yedim. Sonrasında da bu satırları yazmaya oturmadan önce filtre kahve yaptım. Söylemesi ayıptır kahvem Brezilya'dan gelmişti :) (bunun makinesi ayrı, kahve olayı bende hastalık, tüm kahve ekipmanlarını almak istiyorum). İçine 1 tatlı kaşığı süt tozu koyarak içtim. Şekersiz.

Eve gidince İnci ve babası parka gitti, beni götürmediler çünkü İnci istemedi. Bana "sen evde kal" dedi. Ben de mutfağa girip bol domatesli bir makarna yaptım. Üstüne de eşim sevdiği için maydonozlu beyaz peynir hazırladım. Dünden kalan tavuk bagetleri de mikrodalgaya koydum ısıtmak için. Hatta ısıttım da :) Parktan gelen İnci evde bir süre arıza çıkarınca aklım başımdan uçtu gitti, tavukları mikrodalga fırının içinde unuttum, yani yiyemedik. Ben de diyorum sanki bir şey daha vardı ama neydi, tamamen aklımdan uçup gitmiş. Yemekten çoook sonra aklıma geldi. Ben de tavukları ayıklayıp sokaktaki yedilere verdim. Afiyetle yediler.


Yemekte sadece bu kadar makarna yedim, ama sonra tencerenin dibinde kalan 2-3 kaşıklık kısmını da yedim :)

İlerleyen saatlerde 12 tane kadar kiraz ve birkaç dilim karpuz yedim. Bir de şekersiz kahve içtim.

Yatmadan önce eşimle nostalji yapıp 1 bölüm Dr.House izleyelim dedik. İşte o sırada 1 kase de çekirdek yedim malesef :( bu tamamen eşimin suçu, o getirmese yemezdim.

Diyetisyen Serap Orak Tufan

13 Temmuz 2015 Pazartesi

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-


4 yorum:

  1. yemeğin yanında yoğrurt tüketmek demir emilimi açısından doğru mu? fikrinizi merak ettim cunku bu olay kafamı karıştırmakta son zamanlarda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Demirin besin içerisindeki doğal formu yoğurttan pek etkilenmez ama demir tabletleri alınca en az 2 saat öncesinde ve sonrasında süt ürünü tüketmemeniz daha doğru olur.

      Sil
  2. Gün içinde sanki çok az yiyorsunuz :( bana öyle geldi yani bu yedikleriniz hem yetersiz hemde çok çok az..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı günler daha az veya daha fazla olabiliyor ama benim yaşımda ve kilomda ve tamamen hareketsiz biri için çok da az sayılmaz aslında.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...