14 Temmuz 2015

Bugün de güne kaşarlı tostumu yiyip, yanında süt içerek başladım. Çok aceleyle yediğim için fotoğrafını çekmeye fırsatım olmadı. Zaten hep aynı şey :)

Ofise gidince 1 kupa şekersiz kahvemi içtim. Öğlene kadar sadece 3 randevu almıştım. Saat 13.30'da Bağdat Caddesi'nde Life Med Tıp Merkezi'nde İnci'nin doktor randevusu vardı. Dr. Esra'ya gidip rutin 2 yaş kontrolümüzü yaptırdık. Neyse ki aşımız yokmuş, artık 1 sene rahatız. 92 cm boy ve 11.850 gram kilomuzla 2 yaş+1 ayımızı tamamladık. Maşallah benim kızıma…



İşimiz 14.14'de bitti. Tabi ki çok acıkmıştık. Yakındaki her zaman ki köftecimize gittik. Köfteler gelene kadar 1 dilim beyaz ekmekle acı biber turşusundan yedim. Sonra da 7 adet İnegöl köfte ve yanındaki patates kızartmalarını yedim. 1 bardak da ayran içtim. Porsiyonda 10 tane köfte vardı ama 3 tanesini kızım yedi. Ne kadar sevindim anlatamam :)

Sonra ofise gelip biraz daha çalıştım. 1 fincan içtim. Alışveriş işlerini halledip eve gittim. Akşama eşimin kız kardeşi ve ailesi iftar için bizde olacaklar. Emine Hanım biz yokken yemekleri hazırlamış. Ellerine sağlık, hem çok lezzetli yapıyor hem de benim hayatımı çok kolaylaştırıyor. Eskiden yemek yapmak çok zamanımı alıyordu. İnci için ayrı, kendim için ayrı, eşim için ayrı düşünmekten çok yoruluyordum.


İftarda 1 kepçe mercimek çorbası içtim. Yanında biraz patlıcanlı kebap ve bulgur pilavı ve salata yedim. 1 bardak ayran içtim. 1 kare dilim de Ramazan pidesi yedim. Maalesef pideyi kebabın suyuna batırarak yedim. Fazladan yağ tüketmiş oldum yani :( bunu yapmasam iyiydi :) Ellerine sağlık, Emine Hanım yine çok güzel yapmış.




Akşam boyunca şekersiz bir kahve içtim, 2 tane küçük tulumba tatlısı yedim ve yaklaşık 1,5-2 porsiyon meyveye eş değer olacak kadar karpuz yedim.


Dün çok az yediğim konusunda bir yorum bırakılmıştı. Normalden az yediğim veya fazla yediğim günlerde gelen yorumlara alıştım. Yorum yapanlara hak veriyorum. İlk bakışta çok az görünebilir. İşte bazen az bazen fazla yiyerek kilomu bu şekilde koruyorum. Diyetisyen olmak demek tamamen yasaklı ve kurallı beslenmek anlamına gelmiyor. Biz de insanız, bizim de iştahımız var :) Sağlıklı beslenme bir yaşam tarzıdır. Bu blogu yazmaktaki asıl amacım zaten bunu anlatmaktı. Tek bir güne bakıp yorum yapmaktansa takip eden günleri ve ayları hatta yılları da incelemek lazım. Ben iştahlı biriyim ama iştahımı kontrol edebiliyorum. Bunun tekniklerini de öğretmeye çalışıyorum. Bence her şeyden yeterli ve dengeli yiyerek hayatın tadını çıkarabiliriz. Porsiyon kontrolü ile de kilomuzu da koruyabiliriz. Yeter ki moralimiz yerinde olsun, motivasyonumuz devam etsin. İşin sırrı burda.

Diyetisyen Serap Orak Tufan

14 Temmuz Salı 2015

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-

2 yorum:

  1. serap hanımiyi günler
    kahve makinası olarak nekullanıyorsunuz
    kapsul kahve diyince merak ettim sadece kapsol kahvemı yapılıyor ?kahve cokseviyorum ama ceşitleriyele ilgili pek bilgim yok ama bir kahve makinası alıp güzel kahveler içmek istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ofisimde Arzum Drip filtre kahve makinesi var, bir de Tchibo'nun küçük Cafissimo kapsul kahve makinesi var. Tchibo'nunkinde sadece espresso ve amerikano yapabiliyorum. Diğerinde de filtre kahve. Tchibonun diğer büyük modellerini tavsiye ederim, onlarda capuccino vs hepsi yapılabiliyor.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...