25 Temmuz 2015

Artık Emine Hanım Cumartesi günleri gelmiyor. O yüzden evden çıkmadan İnci'nin kahvaltısını da hazırlayıp yediriyorum. Kendim de ilk randevum erken olduğu için aceleyle hazırlanıp hızlıca 1,5 tane kaşarlı tost yedim. Yanında da 1 bardak günlük süt içtim. Sıcak havalarda soğuk süt içmek bana çok iyi geliyor.

Ofiste kendime güzel bir espresso yaptım. Bugün çok yoğun değilim çünkü çoğu insan tatilde.


İş çıkışı İnci babasıyla birlikte beni almaya geldi. Biraz odamı da dağıttı ama olsun :) dükkan senin İnci'm!


Yemeğimi evde yedim. Eşimle akşam yemeğimizi dışarda yemeye karar verdiğimiz için öğlen evde hafif yiyelim diye düşündük. İyi ki öyle yapmışız. Biraz bulgur pilavı ve bolca da kıymalı yeşil mercimek yemeği yedim. Bu ikili tabak sayesinde servis çok pratikleşiyor. Bu tabakta çekirdek yemek de çok zevkli, kabuklarını yanına atıyorsun kolay oluyor. Tabağı Mudo'dan almıştım. Sadece 2 tane.

Sonra İnci'yi de yedirip uyuttum. Çok az sütlü bir kahve içip yanında 1 tane de bayram şekeri yedim. Biraz dinlendim sonra da temizlik yaptım. Kendimi biraz fazla kaptırmışım her yerim tutuldu :(


İnci uyandıktan sonra bir süre evde vakit geçirdik. Ona et suyuyla şehriye çorbası yaptım. Karışık sebzeli ve kendinden tavuklu tel şehriyeyi karıştırdım. Yine bayıla bayıla yedi. Aldığım tel şehriyeleri kavanozlara koyup etiketledim. Çok tatlı oldular bence :)

Makarna Lütfen! şehriyelerimiz

İnci'yi doyurunca akşam yemeği için Suadiye'deki Günaydın Steakhouse'a gittik. Dolu bir tabak tel şehriye yemesine rağmen İnci orada da 1 tam köfte ve 1/2 dilim lokum ızgara yedi. Annesi olarak çok sevindim tabi :) birazcık da ayran içti.


Gelelim benim neler yediğime…

Önden sipariş verdiğim patlıcanlı mezenin 3/4'ünü ben yedim. Aslında yarısını yiyecektim ama eşim yemeyince ben bitirdim. Ortaya gelen salatanın da 1/3'ünü yemişimdir belki, çoğunu eşim yedi. Izgara lokum tabağındaki ıspanak sotenin tamamını ben yedim. Harikaydı!  Etlerin de sadece 3 parçasını yedim. Sonra eşimin karışık ızgara tabağındaki kuzu şiş'in de sadece 1 parçasını yedim. 1 dilim kadar da ekmek yemişimdir. Ayrıca eşimin tabağındaki patates püresi ve pirinç pilavından da 3er 4er çatal adım. Bir de ayranımı İnci ile paylaşmak suretiyele tamamen içtim.


Biraz fazla sebze türü yediğim için acayip şiştim ama çok yediğimi yani kalorik olarak fazla kalorili beslendiğimi düşünmüyorum. Zaten kendimi kaybedercesine temizlik yapıp yorulduğum için hak ettiğimi düşünüyorum :) Temizliğe yardıma gelen yardımcımız memleketine gittiği için ev 1 aydır ayrıntılı temizlenmiyordu. Haftaya gelecek inşallah…


1 bardak da şekersiz çay içtim. Masada "meat is love" yazıyordu ama ben sadece "love" kısmıyla ilgilendiğim için böyle bir kare çektim. Kahve olsa benim için daha anlamlı olurdu :)

İnci'yi bebek arabasına koyup uzunca bir yürüyüş yaptık (bu yorgunluğun üstüne!) Aynı yolu geri yürüdük. İnci son anda uyuyunca dinlenmek için Suadiye'deki Kahve Dünyasına girdik. Ben duble damla sakızlı şekersiz bir Türk kahvesi içtim. Yanındaki kaşık şeklindeki çikolatayı yemedim (çantama attım :)

Eve geç geldik. Bence bir Cumartesi gününü hasarsız atlattım. Darısı yarının başına :) eşim çiğ köfte yapacak, misafirimiz var.

Diyetisyen Serap Orak Tufan

25 Temmuz 2015 Cumartesi

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...