1 Aralık 2013, Hayatım Diyet devam ediyor...

Ben geldim :)

Sevgili blog dostlarım merhabaaaa! Uzun zamandır benden haber beklediğinizi bıraktığınız yorumlardan, yazdığınız twitlerden biliyorum. Ara ara yazılarım oluyordu ama bugünden itibaren blog eski formatına dönüyor. Bundan sonra yazılarımda günlük beslenme günlüğüm, beslenme tüyolarım, günlük hayata dair paylaşımlarım, İnci'mden haberler ve başka yeni gelişmeler olacak. Dediğim gibi yeterince anne-bebek blog sitesi var o nedenle her ne kadar İnci olsa da benim bloğum eskisi gibi devam edecek.

Öncelikle bu yazıyı gecenin bir yarısı yazdığım için lafı fazla uzatmadan özet geçeyim...

İnci dün itibariyle 5,5 aylık oldu. Hala anne sütü almaya devam ediyor. Ama doktorunun tavsiyesiyle 1 haftadır meyve suyuna başladık. Şu an için elma, armut ve havuç denedik. Hepsini de çok sevdi. Yarın da sebze çorbası denemeye başlayacağız.

Bugüne kadar hiç diyet ve spor yapmadım. Nasılsa fazla kilom yok diye rahat davrandım. Ama artık bu modu uzatmamakta fayda var. Özellikle hamilelik nedeniyle esneyen karın kaslarımı sıkılaştırmanın zamanı geldi. Bir de sezeryanla karın kaslarımın kesildiğini düşünürsek bakım şart oldu. Göbeğim kaldı diye yıllarca şikayet etmenin bana bir faydası olmayacağı için kendime bir iyilik yapmam lazım. Bu nedenle spor salonuna üye oldum. Çünkü evde kendi kendime motive olamıyorum. İmkanım olduğu için bir spor salonuna gitmeye karar verdim. Eğer imkanım olmasaydı eminim evde eskiden olduğu gibi kendi başıma spor yapardım. Eşimle beraber Novada AVM deki MacFit spor salonuna 6 aylık üye olduk. 6 ay bana yeter de artar :)

Gelelim neler yediğime...

Öncelikle şunu belirtmem gerek. Eskiden formumu korumaya yönelik beslenme davranışlarım vardı, şu anda öyle bir kaygım yok. Tek kaygım sütümün azalmaması, amacım da karın kaslarımı sıkılaştırmak. Yani diyet yapmıyorum. Zaten 3,5 kg fazlam var. O nedenle baştan söyleyeyim de eleştirirken yargısız infaz yapmayın. Çünkü geçmişte de "Bir diyetisyen bunları, şunları yer mi, yok efendim alkol alır mı, gece sipariş verir mi, vb." şeklinde kırıcı eleştiriler geliyordu. Yahu ben de insanım, üstelik bu sefer bir bebek emziriyorum. Bütüne odaklanın, ayrıntıyla uğraşmayın.

Bu sabah kahvaltımı 11.00 civarında yaptım.

11.00
1 bardak süt (her sabah olduğu gibi!!!! Sütsüz asla!)
1 adet haşlanmış yumurta (beyazının yarısını yemedim, eskiden beri takip edenler bilir beyazını sevmem)
1 dilim sucuk (spora gideceğim diye daha fazla yemedim, sadece tadına baktım)
1/2 dilim kaşar peyniri
1,5 dilim beyaz peynir (1,5 kibrit kutusu kadar)
3 adet zeytin
1,5 dilim tam buğday ekmeği (3 dilim ekmek sayılır, dilim büyüktü)
2 dilim salatalık

Kahvaltıdan sonra İnci ile ilgilendiğim ve bir takım ev işleri ile uğraştığım için bir şey yemedim. Saat 14.30 da spor salonuna gittik. İlk gün olduğu için kayıt işlemleri, bekleme, ölçüm vs. nedeniyle çok vakit harcadık. Kilom 58.6, yağ oranım da %23 çıktı. Eskiden yani hamilelik öncesinde 55 kg ve %20-21 yağ oranına sahiptim. Aradaki fark yağ işte! Toplamda sadece 45 dakika kardiyo çalışmış oldum. Saat 17.00 civarında salondan ayrıldık. Bu saate kadar bir şey yemediğim için çok acıktım ve şekerim düştü :(

Eve gelir gelmez (neyse ki İnci uyuyordu) dün yaptığım ve 2 tabak dolusu yediğim kısırdan 1 tabak dolusu daha yedim. Elime sağlık çok da güzel yapmışım ;)

17.30
1 tabak dolusu kısır, sanırım 10-12 kaşık dolusu vardır (bol zeytinyağlı, nar ekşili, sebzeli, yanında 1 tatlı kaşığı da acı biber turşusu, ve birkaç dilim acur turşusu yedim)
1 bardak ayran



Uzun saatler İnci ile oynayıp sonra da onu uyutmaya çalıştığım için bir şey yemeye vaktim olmadı. Annemle babam gelince (yemeğe gitmişlerdi) saat 20.30-21.00 civarında 1 fincan az şekerli Türk kahvesi içtim.

İnci normalde her akşam 20.30 civarında uyur. Ama son zamanlarda çok değişken olmaya başladı, bu akşam da yine o akşamlardan biri. Bir türlü uyumadı. O uyumadıkça onunla ilgilendiğim için yemek yemek aklıma gelmedi. Zaten kısır da beni çok tok tuttu.

22.00
1 adet muz (artık kan şekerim düştü)

23.00
1 dilim baklava (dün akşam da tam bu kadar yemiştim, bu baklava FB-BJK maçı sonrasında alındı. Eşim maça gitti. O hariç evde hepimiz (babam, annem ve ben-İnci Fenerbahçeli) Beşiktaşlıyız. Beraberlik veya Beşiktaş'ın kazanması durumunda bize baklava alacaktı. Sözünü de tutmuş canım benim :)
1 dilim adını bilmediğim fıstıklı tatlı
1 bardak süt

Bunları da yiyip blog yazmak üzere ekran başına geçtim. Şu an saat 00.37 karnım acıktı ama sanırım bir şey yemeden yatacağım çünkü çok uykum geldi. Ama dayanamayıp yersem yarın bloğa eklerim.

Herkese iyi geceler...

Diyetisyen Serap Orak Tufan
1 Aralık 2013 Pazar

14 yorum:

  1. Bloğu bıraktınız zannetmiştim çok sevindim yaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yokkkk bu kadar emek verdim hiç bırakır mıyım? ;)

      Sil
  2. sizi nasıl özlemiştik iyi ki geldiniz :) artık eski postları ezberler olmuştum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bıkmadığınız için çok teşekkürler :)

      Sil
  3. serap hanım bugün dayanamadım pastaneden ay çöreği aldım. kalori değerine bakıyorum bazı sitelerde 490-510 bazı sitelerde 230-250 görünüyor. arada kaldım:( sizce tahmini kalori değeri nedir?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında büyüklüğüne göre değişir ama en az 250 kalori vardır...

      Sil
  4. tekrar yazmaniza sevindim. ozelikle saglikli beslenme resimlerle cok daha motive edici oluyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aslında yazmak benim için de çok motive edici oluyor beslenmemde..

      Sil
  5. Güzeller güzeli anne fıstık gibi görünüyosunuz, bu kilo da cok yakıştı, incili serap oldunuz, çok özlemiştikk :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim o sizin güzelliğiniz :) evet İncimi taktım ;)

      Sil
  6. bir anda yazıyı görmek çok mutlu etti eğlenceli bir blogunuz var :) ayrıca o kırıcı eleştirenler de gerçekten dikkate alınmayacak tarzda.. sabahtan akşama fast food yiyen diyetisyen de olabilir gayet normal bu kişinin kendi seçimi diyetetik bilgisiyle hiç bir alakası yokki insan nasıl mutlu hissediyorsa onu yapmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğiniz ve takip ettiğiniz için çok teşekkür ederim, çok negatif yorumları dikkate almamayı öğrendim :) canım ne isterse yerim valla...

      Sil
  7. Serap hanim sizi cok ozlemisiz:))) merakla takibe devam edecegim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Lütfen devam edin, ben de yazmak için motive oluyorum. Sevgiler :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...