24 Nisan 2012 Salı

Merhabalar,

Bugün de size Ulus'tan sesleniyorum. Yine online blog yazacağım. Şu ana kadar dünkü yazımı güncelliyor olduğum için bugüne yeni geçiyorum.

Bu sabah 06.40'da kalktım. Son 2 gündür saat 10.30'lara kadar uyuma saltanatım bitti. Ben eğer çalışmasam heralde öğlene kadar yatan insanlardan olurdum. Veya da hep çalıştığım için böyle olurdu diye hissediyorum. Uyku sen ne doyulmaz bir şeysin ya! Bu nedenle çocuk doğurmaktan çok korkuyorum. Tüm anneler uykusuz kaldığından bahsediyor. Sanırım uykusuz da kalırsam iğne ipliğe dönerim ben...

Arabada gelirken yine simit keyfimizi yaptık. Pembe termosumla kahve keyfi de tadına doyulmazdı. Pembe demişken benim renklerle aram çok iyidir. Rengarenk giyinmeyi severim. Hatta kullandığım objelerin de en renklileri hoşuma gider. Son dönem reklamlarda gördüğüm renkli Arçelik çamaşır makineleri aklımı başımdan alıyor! Bu aralar evdeki makineyi değiştirmek ve renkli olanını almak en çok istediğim şeylerden biri.

Üreticilere ve tüm firmalara sesleniyorum. Renkli ürün yapın. Kadınları kalbinden vurursunuz. Örneğin şu an kullandığım beyaz macbook'u ele alalım. Pembesini, lilasını veya turuncusunu yapsınlar 500 TL fazladan para vermeyi göze alabilirim :) Ben değil çoğu kadın bunu yapar. O nedenle tebrikler Arçelik, en kısa zamanda in love serinizden alacağım... Zaten evdeki makine en az 10-12 yıllık.

07.30
2/3 sokak simiti
6-7 dilim ince dilimlenmiş örgü peyniri
1 termos kadar kahve (tek şekerli)

Bir kupa daha kahve alıp blog yazılarıma devam ettim. Uzun süredir cevap veremediğim yorumları cevapladım. Anlayışınız için çok teşekkür ediyorum. Lütfen takip etmeye ve arkadaşlarınıza blogumdan bahsetmeye devam edin.

satt 13.00'deki randevumdan sonra Akmerkez'e gidip yemek yiyeceğim. Dönüşte yazarım...

13.00
2 adet kuru kayısı

Öğle yemeği için Akmerkez'e gittim. En üst katta ev yemekleri yapan Küçük Ev diye bir restorant var. Tavsiye ederim eğer ev yemeği yapma, yeme, bulma şansınız olmuyorsa ve bu civarda çalışıyorsanız tercih edebilirsiniz.


14.00
1/2 kase mercimek çorbası
2 adet etli biber dolması
1 bardak dolusu kadar yoğurt
1/2 yuvarlak ekmek

Saat 15.00'den sonra randevularım olduğu için ofise geri geldim.
Bu arada son 2 randevum verdikleri kilolarla beni çok mutlu etti. Bir tanesi 1 haftada 1,9 kg, diğeri de Londra seyahatine rağmen 1.1 kg vermiş :) Harikasınız bayanlar...

Şu an saat 16.36 ben kendime bir içecek alayım...


1 kupa vitaminli yeşil çayımı içerken çok önce aldığım ama henüz okumaya fırsat bulamadığım kitabıma da başladım. Eğer botanik ile ilgili biriyseniz, bitkilerin evrimleri konusuna çok farklı bir gözden bakan bu kitaptan hoşlanacağınızı düşünüyorum. Kitabın adı Arzunun Botaniği, yazarı Michael Pollan.


Son randevum iptal olunca ofisten 18.20'de ayrıldım ve Maslak'a eşimin yanına gittim. Yola 19.00'da çıktık Ataşehir'e varmamız 19.40 oldu. Fena değil bence...

Bu akşam arkadaşlarımıza yemeğe davetliyiz. Bostancı'ya gitmek üzere yola çıktık. Tabi ki önce tatlı almaya uğradık. Benim şekerim çok düştüğü için tatlıcının ikramı olan 1 adet şöbiyetin yarısını yedim. Diğer yarısını eşime verdim.

Özlem çok güzel yemekler ve mezeler hazırlamıştı. Kimse dokunmadan sofranın fotoğrafını çekeyim dedim. Artık her yemek öncesi benim bu fotoğraf çekme faslıma alıştılar :)


Özlem ve eşi Hatay'lı olduğundan yiyeceklerin ana maddeleri tam da bugün memleketten gelmişti, herşey çok lezzetliydi. Yaprak sarmasının asmaları bile kendi bahçelerindenmiş. Ne şanslı günümüzdeyiz :)

Gelelim neler yedim? Yemeğe saat 21.30'da başlayabildik, bu kadar çeşitli yemek için tabi ki çok geç bir saat ama saatlerdir aç olduğumdan herşeyden yiyeceğim. Sadece miktarını abartmayacağım.

İlk olarak sarma ve dolma olduğu için pilav ve ekmek hiç yemedim. Çünkü diğerleri pirinçli yemekler olduğundan bu saatte fazladan ekmek yemek doğru olmazdı. 


21.30-23.00
3 köfte kadar kıyma içeren tepsi kebabı
1 adet zeytinyağlı patlıcan dolması
6 adet zeytinyağlı asma yaprağı ve pazı sarması (önce 4 tane yedim sonra dayanamadım 2 tane daha yedim)
1,5 kaşık közlenmiş patlıcan
1 kaşık Çerkes tavuğu
1-2 kaşık havuçlu tarator
1 kaşık taze kekik salatası
4 kaşık karışık salata (yeşillik, havuç, kırmızı lahana, roka vs.)
Tadımlık humus ve acı biber ve kurutulmuş domates mezesi
3 yarım kadeh kırmızı şarap (kadehler küçüktü)


Masadan kalkınca sohbet sırasında tok olduğum halde yediklerime gelince...


23.30-01.00
1 adet fıstıklı sarma
4 adet çağla, 1 adet çilek
1/2 kahve fincanı kadar kabak çekirdeği


Malesef pek su içemedim :(


Yemeği çok geç yediğimiz için sindirim sorunu yaşıyorum. Bunu yarın telafi etmem gerek...


Diyetisyen Serap Orak Tufan

5 yorum:

  1. Serap Hanım ama eski çamaşır makinaları çok daha güzel yıkıyor nedense yenileri pek sevemedim kaç kişinin makinasını denediysem eski makineler kaadar güzel yıkamıyor.

    YanıtlaSil
  2. Merhabalar,
    Sanırım bloğunuza ilk yorumum ama bir kaç aydır takip etmekteyim sizi...
    Bir blogger olarak öncelikle söylemeliyim ki, sizinki faydalı bloglardan. Özellikle diyete başlamış biri olarak çok çok faydalı. Her gün doktor kontrolü olmuyor malesef, sizi takip etmek, yediklerinizi incelemek kendi yediklerimi tartmama neden oluyor.
    Bu arada en çok merak ettiklerimden biri de: "bir diyetisyen günlük ne tüketir?" Bunu canlı olarak görmek çok hoş dediğim gibi.
    11 aylık evli biri olarak, uyku konusunda size katılıyorum. Eğer çalışmasaydım saat 11lere kadar uyurdum sanırım ve bu yüzden çok zor geliyor çocuk sahibi olmak :)
    Demek sırf bana has değilmiş bu duygu.
    Bu arada renkleri herkes sever ;)
    http://bebeko-elc.blogspot.com/
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, benim sorum ve sorunum su diyet yapyorum, sürekli kosuyorum, hareket ediyorum fakat birtürlü terlemiyorum. nedeni ne olabilir? 1 Haftada En Fazla Kaç Kilo Verilebilir?

    YanıtlaSil
  4. serap hanım bloğunuza bakmak alışkanlk haline geldi hergün mutlaka ziyaret ediyorum. bunca yoğunluğunuz arasında böyle güzel bir iş yapmanız takdire değer doğrusu =) ayrıca kendi fikirlerinizi açklamanız ve sohbet eder tarzda yazmanız biz takipçileriniz açısından çok keyifli diye düşünüyorum =) yazılarınızın devamını sabırsızlık ve merakla bekliyorum, hoşçakalın.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba;

    Sürekli diyet yapan bir insan olarak, blogunuzu severek takip ediyorum. Kesinlikler sağlıklı beslenmek yaşam biçimi olmalı. Bugün araştırma yaparken mutfağımızda mutlaka bulunması ve bulunmaması gereken gıdalar ile ilgili bir yazı okudum. İlgilenenler için paylaşmak istiyorum;

    http://istanbella.com/saglik/diyet-beslenme/saglikli-mutfaklarda-neler-bulunmali/

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...