9 Ekim Perşembe 2014

6 gün sonra İnci 16 aylık olacak. Artık bilerek ve isteyerek emzirme dönemimize son vermeyi düşünüyorum. Darbe yapacağım yani! Çünkü 7/24 anne sütü alan İnci'nin diğer besinlerle arası pek iyi değil. Sevdiği çok az şey var, dönüp dolanıp aynı yemekleri yedirebiliyoruz. Bu konuda bakıcı çok başarılı, hafta içi tüm yemeklerini yedirmeyi beceriyor ama hafta sonu ve tatillerde İnci bizden yemek yemiyor, bazen bir günü 1 tane muz yiyerek ve sadece anne sütü alarak geçiriyor. Büyüme gelişmesi normal olduğu için bu konuda hem doktoru hem de ben olumsuz düşünmüyoruz ama böyle giderse kötü beslenme alışkanlıkları olacağı için endişelenmeye başladığımı itiraf etmek istiyorum. Çünkü bir çocuğa zorla yemek yedirmeye çalışmak, 1 lokmayı ağzında 15 dakika tutması ve tükürmesi, ağzını açmaması, 2 kaşık yiyip hıçkırarak ve ağlayarak emmek istemesi bence bir bebek için beslenme konusunda travmalar yaratabilir. Buna daha fazla neden olmak istemiyorum.

Ayrıca emzirme dönemini kapatırsak benim gece boyunca ortalama 3 kez uyanmam ve uykumun bölünmesi olayı da bitebilir diye umut ediyorum. Bir de şu var ki çalışan bir kadın olarak sürekli emzirmeye uygun giyinmeye çalışmak da (yakası kolay açılabilir giysiler) oldukça sıkıntılı bir dönem. Dolaptaki elbiselerimi 2 yıldır giyemiyorum, modası geçti valla :) Şimdi bazı aşırı emzirme fanatiği anneler benim bu bencilce isteklerimi okuyunca karşı saldırıya geçebilir ama inanın artık tükenme sendromumun dibindeyim. Kemik ağrıları ve uykusuzluktan bunaldım. Allah başka dertler vermesin tabi ama 16 ay da bence gayet iyi bir süre. Bakalım nasıl başaracağız?

Haa ben bunları niye açıkladım? Yine laf uzadı asıl konuya giremedim :) sabah çok uykusuzdum da ondan. Bakıcı gelince yarım saat daha uyudum ve kendime geldim oh be!

Sabah 2 dilim tam buğday ekmeği ile yapılmış kaşarlı bir tost ve yanında 1 bardak da süt içtim (her zamankinden). Ekmeğim neredeyse hep İstanbul Halk Ekmek (İHE) oluyor.

Ofise gelince kendime hazır kahve yaptım. Bugün sert bir kahveye ihtiyacım yoktu.

Günaydın :)

Ofiste işlerim uzayınca eve gelişim ve öğle yemeğimi yemem saat 15.30'u buldu.Bu saate kadar aç kaldım maalesef..

1 tabak yeşil mercimek yemeği (dünkü kıyma sosumdan ekledim, kıymalı oldu), 1 kase et suyuyla yapılmış domatesli şehriye çorbası (salçalı biftek yapmıştım onun fazla suyuyla pişirdim) ve 1 dilim de ekmek yedim.


Az şekerli Türk kahvemi de içip ofise geri döndüm. 1 tane de Hacı Bekir lokumdan yedim.


Akşam evde yemek olmadığı için dışardan sipariş vereceğim belliydi. Eşim de eve geç geldi. 1 tane bıçak arası pideyi kardeşimle paylaştım, bu fotoğraftakine ek olarak yanında 1/2 de lahmacun yedim. 1 bardak da ayran içtim.



Bugün bloğumu yazmaya zamanım olmadığı için içimde bir telaş ve yazma isteği ile bütün akşam biraz huzursuzdum. Aksi gibi son zamanlarda saat 21.00 civarı uyuyan İnci de 22.30'da uyudu. Ben de hemen bilgisayar başına geçtim. Öncesinde 1 bardak günlük süt ile yapılmış kahve içtim ve yanında 2 parça bitter çikolata yedim. Ing Bank çalışanları için özel olarak Divan'a yaptırmış. Siz göremiyorsunuz ama üzerinde aslan resmi var :)

Bu satırları yazarken eşim yanımda çekirdek yediği için burnuma mis gibi koktu. Postu yayınlayınca yer miyim bilmiyorum ama saatin 00.00'a yaklaştığını görünce yemem herhalde diye düşünüyorum. Bir vukuat olursa yarın sabah eklerim. Şimdilik bu kadar, iyi geceler...

Diyetisyen Serap Orak Tufan

9 Ekim Perşembe 2014

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-Dan%C4%B1%C5%9Fmanl%C4%B1%C4%9F%C4%B1/130475260372458

11 yorum:

  1. o çikolatalardan bizdede var bi kutu eş durumundan:) sütlüleri ben yedim bitterleri oğlum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin eşiniz nerde çalışıyor? Benim ki ING Bank Maslak'ta :)

      Sil
    2. ankara dayız biz :)

      Sil
  2. Allah kolaylık versin anne sütü vermekte kesmekte çok zor

    YanıtlaSil
  3. Siz zaten cok istikrarli birisiniz. Anne sutunden kesmenin ilk bir haftasi zor. Cocuk israr ettiginde hayir cevabi alinca zaten umidini kesiyor. Her iste oldugu gibi basi zor, gerisi kolay..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kaç denememiz oldu, o kadar çok ağlıyor ki dayanamıyorum :(

      Sil
  4. Maşallah size nasıl bu kadar azimli olabiliyorsunuz?Püf noktası ne bunun?Mesela ben kahvaltıyla öğle arasındaki zaman o kadar uzadığında kötü hissedip elime ne geçerse yerim ki bu sizin yediğinizin 3 katı filan yemem demek oluyor hatta bir de tatlı bişeyler yerim üstüne:((

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğer arada birşey yemeye vaktim olmazsa yemiyorum. Birşeylerle uğraşıyorsam aklıma yemek gelmez :)

      Sil
  5. Serap hanim ayni yaslarda benimde bebegim var bende anne sütünü kesmek istiyorum artik ama benim ki inek sütü icmiyor alisamadi.inci iciyor mu iciyorsa nasil alistirdiniz?yada illaki icmesi icin israrci olmali miyim?sevgiler sibel:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnci de inek sütü sevmedi, birkaç kez verdim ama sevmedi (ballı, pekmezli, sade, soğuk, sıcak hiçbiri olmadı). Öncelikle anne sütü ile karıştırıp vermeyi düşünüyorum. Veya keçi sütüyle bir deneme daha yapacağım. Kesinlikle biberondan süt içmiyor. Ama ayran içiyor :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...