İnci 16 aylık oldu! :)

Bugün 15 Ekim 2014 Çarşamba. Günün anlam ve önemi İnci'nin 16 ayını doldurmasıydı. Koca kız oldun diyorum gülüyor :) 22 numara ayakkabı giyiyor. Ağzında sadece 6 tane dişi olan ama 10'a kadar çok sevimli bir dille kadar sayabilen bir kızım var şu an. Artık evin diğer odalarına tek başına keşif turları yapabilecek cesareti var ama yemek konusunda iştahsız. Aslında günü gününü tutmuyor. Az emerse sanki daha çok yiyor gibi. Bazen de açken bile 1 kasecik yemeği 2 saatte ancak bitiriyor. Yemek konusunda bu kadar iştahsızken yerde ne pislik bulursa ilk iş olarak ağzına atıp yemek istiyor. Hem de gizli birşey yaptığını bakışlarıyla ele veriyor :) çok komik yani. Bazen öyle bir ses tonuyla anne diyor ki arkasından çok ciddi bir açıklama yapacak zannediyorum. Tavşancık Harry'e aşık olduğunu düşünüyorum. Baby First Tv'de onu görünce gözlerinin içi gülüyor. Harry'nin uykudan önce çıkan programında yavaş yavaş çalan "twinkle twinkle little star" şarkısını duyunca mutlaka ağlamaya başlıyor. Çok içli yani :( Bir süre susturamıyoruz. Bunu anladığımızdan beri kanalı hemen değiştiriyoruz. Her günümüz İnci'nin yeni bir hareketi veya kelimesiyle zenginleşiyor. Tadını çıkartıyoruz…


Bu sabah canım tost istemedi. 1 kase müsli yedim. Eşim Eti'nin tropikal meyveli müsli karışımından almış. Önce kaseye 5 kaşık müslü koydum, sonra üzerine de süt ekledim. Bence içinde fazla mısır gevreği var. Ama sabah sabah iyi geldi.


Ofiste 1 fincan şekersiz hazır kahve içtim. Yine ofise İnci'yi götürmediğim için arada eve geldim ve yemek de yedim.

Akşam nohut yediğim ve yeniden yiyeceğim için öğlen pırasa yemeyi tercih ettim. 2-3 kaşık da yoğurt yedim. Ekmek yemedim.




Sonra bakıcı bir Türk kahvesi yaptı. Yanında 1 lokma da çikolata yedim. Fincanı özel tasarım yapmış. Çok hoşuma gitti :) Hem de silinmiyor. Asetat kalemi ile siz de kendi özel tasarımlarınızı yapabilir veya mesajlarınızı verebilirsiniz :)


Yine nohut ve bulgur pilavı yedim. Yanında da cacık yaptım. Ekmek yemedim.



Akşam yemeğinde Semra ve Berra da bize katıldı. Sonrasında Değirmen'den aldığım 2 küçük pastayı da mini bir kutlama yaparak kestik. Fazla yiyemedik çünkü çok kremalıydı. Yanında 1 de şekersiz hazır kahve içtim.


Akşam İnci uyuduktan sonra tani 22.30'dan sonra birkaç 1/2 küçük elma, 2 mandalina ve birkaç dilim de armut yedim.

Yatmadan önce de film izlerken 1 çay bardağı kadar çekirdek yedim. Fazla yiyemedim çünkü bitmişti :)  01.30 civarında yattım. İnci'den sonra ancak kendime gelebiliyorum.

Kremalı pastalar hariç çok sağlıklı beslendiğim bir gündü. Neyse hayat kutlanmaya değer anlarla güzel, dozunu kaçırmadan bazen usulüne uymak gerek :)

Diyetisyen Serap Orak Tufan

15 Ekim Çarşamba 2014

İnci seni çok seviyorum… Hayallerimin aşkısın… 

Sosyal medyada takip etmek için:
İnstagram için 
http://instagram.com/diyetisyenserap 
Twitter için  https://twitter.com/DiyetisyenSerap 
Facebook için  https://www.facebook.com/pages/Kendinize-%C4%B0yi-Bak%C4%B1n-Beslenme-





8 yorum:

  1. merhabalar serap hnm.beslenmenizden anladığım kadarıyla her sabah aynı kahvaltıyı etmek-ben de hergün tost yesem hiç bıkmam-veya yemeklerin suyunu yemek metobolizma hızı ve kilo kontrolü için zararlıdır düşüncesi bir şehir efsanesi.doğru anlamışmıyım.bir de pilav patates makarna yemediğinizde ekmeğinizi gramaj olarak mı hesaplıyorsunuz.inşallah incinin 16.yaşınıda sağlıkla mutlulukla kutlamak dileği ile aslı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Metabolizma hızını etkilen çok fazla değişken vardır. Özellikle az yemek daha çabuk yavaşlatır. Yeterli ve dengeli beslenmek çok önemlidir. Her duyduğunuza inanmayın :) çoğunun bilimsel bir yanı yoktur. Genellikle doyacağım porsiyona göre ayralıyorum. Kalori hesabı yapmıyorum.İyi dilekleriniz için çok teşekkürler…

      Sil
  2. nice ayları, yılları olsun inş miniğinizin. sizin gibi duygusal olacak galiba :)

    YanıtlaSil
  3. Iyi gunler benim size danismak istedigim bi durum var kizim fazlasiyla zayif vucut kitle endeksi 17.16 ama hala kilo vermeye calisiyor kendini kilolu goruyor. Anoreksiya diye bir hastalik varmis ve ben kizimda bundan olmasindam korkuyorum. Ne yapmaliyim?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zayıf olduğu halde kilolu olduğunu düşünüyorsa mutlaka psikolojik bir destek almanızı tavsiye ederim. Çünkü bu fikir ilerler ve büyürse tablo anoreksiyaya dönüşebilir. Bu aslında bir beslenme sorunu değil psikiyatrik bir sorundur.

      Sil
  4. Ay bayıldım İnci'nin hallerini anlatışınıza :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha anlatmadığım ne güzel anlarımız var bir bilseniz :)

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...