320. GÜN

4 Ocak Çarşamba 2012

Bugün sabah normalden geç kalktım. Erken randevum olmadığı için evde tv karşısında biraz takıldım. 


10.30
1 fincan süt 
3 kaşık Eti tropik meyveli müsli
(faydalı bişey olmasa bu müsli yenecek şey değil aslında ama bazen yemek lazım işte. Kolesterol düşürmeye yardımcı yulaf ezmesiiçerdiği için zaman zaman beslenmemizde yer vermemiz iyi olabilir. Özellikle evde ekmek kalmadıysa :) aslında bu miktar az ama canım istemedi)

11.30
1 kupa kahve

Bugün geç kahvaltı yaptığım için öğlen de geç acıktım. Randevu aramda Değirmen'den sipariş verip yemeğimi yedim.


15.30
6 adet Değirmen köfte
1 kutu ayran
Tabaktaki çoban salatanın yarısı
1 yuvarlak ekmek

16.00
1 kupa yeşil çay

İşim her zamanki gibi 20.00 de bitti. Hemen eve gittim. Muhteşem Yüzyıl'ı izleyeceğim.


20.30
1.5 kaşık mantarlı et sote
2 adet kadar mercimek köftesi
1-2 kaşık közlenmiş patlıcan, süzme yoğurttan 
1 kaşık rus salatası (sosisleri ayıkladım, mayonez çok severim ama light kullandım, heralde kullandığım tek light ürün mayonezdir)

Tabi ki dizi izlerken kendimi ev moduna kaptırıp keyif yaptım...

21.30
1 kadeh kırmızı şarap
1 kase acılı cips (önce paketin içinde biraz bıraktım çok olmasın diye. Bu kasedekileri yedim sonra dayanamayıp kalanını da yedim)


Daha bitmedi bugün artık son ayva tatlısını da yiyip huzura kavuşmam lazım!

22.30
1/2 kaymaklı ayva tatlısı (merak edenler 2 gün önceki yazımda fotoğrafını bulabilirler)
1 kupa rezene çayı

Bugün artık başka birşey yemedim. 

Toplam 2 litre kadar su

Günün değerlendirmesi :
Tüm mezeler bitti. Artık yarın akşama ne yiyeceğiz bakalım. Bu arada bu mezelerin çoğunu ben yedim çünkü eşim genelde et soteye takıldı. Birşeyleri çöpe atmayı hiç sevmem, hele ki evde kendim yaptıysam. Son lokmasına kadar yerim o nedenle günlerce aynı yemeği yediğimi buradan çokça görmüşsünüzdür.

4 Ocak Çarşamba 2012

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com
www.seraporak.com

2 yorum:

  1. pişmiş mantar buzdolabında ne kadar saklanabilir acaba? mesela cumartesi günü yaptığımız bir mantarlı et soteyi, perşembe günü tüketmemizde sakınca var mıdır?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaptığınız yemeği tekrar tekrar ısıtmıyorsanız ve ilk pişirme aşamasında hijyen kurallarına uyarak pişirdiyseniz 4-5 güne kadar dayanabilir. Tabi ki bunda buzdolabı sıcaklığının da önemi büyük. Ancak bu yetişkinler için geçerlidir. Çocuğunuz varsa 2 günden fazla beklemiş yemeği yedirmemeye özen gösteriniz.

      Sil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...