238. GÜN (Roma tatili 2. Gün)

14 Ekim Cuma

Bu sabaha yorgun başladık çünkü dün çok aç kalmıştık ve akşam da baya yürümüştük. İstanbul'daki hayatımızla kıyaslarsak çok hareketli bir gündü. Bugünün sonunda ne kadar yorgun olabileceğimizi şimdiden tahmin edebiliyorum...

Otel (B&B Matisse) oda kahvaltı tarzda olduğu için sabahları sınırlı bir menümüz var ama bana yeter de artar bile çünkü nereye gidersem gideyim kahvaltı tarzım pek değişmez.

10.00
1 bardak soğuk süt (evet burada da süt buldum çok mutluyum)
2 dilim kızarmış tost ekmeği
2 üçgen peynir
1 adet çikolata dolgulu kruvasan(hazır ürün)çok yürüyeceğimizi düşündüğüm için kahvaltıda doyduğum halde bir de bunu yedim

Bugün arkeolojik bir turumuz olacak. Kolezyum ve çevresindeki yapıları gezeceğiz. Artık hangi ara yemek bulur yeriz bakalım...


Aslında gezdiğim yerlerle ilgili ayrıntılı bilgiler de vermek isterim ama bu bir beslenme günlüğü olduğu için konuyu çok genişletmek istemiyorum. En iyisi tatille ilgili notlarımı ayrı bir konu olarak başka bir yazımda anlatayım. Yoksa anlatacak çok şey var...

Kolezyum (Colosseo) harika bir yapıydı, sonrasında aynı bölgede bulunan Roman Forum'u (Foro Romano),Palatino ve Kostantin Tak'ını (Arco di Costantino) da gördük. Tüm bu gezimiz 4 saat kadar sürdü. Toz toprak içinde,inanılmaz yorgun ve aç aç yürüdük. Üstelik sabah kahvemi bile içmemiştim. Kafein istiyorum!


Bu bölgeye yakın bir yerde yemek yemezsek 10 adım daha atamam zannederken açık ve güzel bir yer bulmak gibi bir durum ortaya çıktı. Çünkü siesta zamanına rastladığımız için birkaç yer kapalıydı. En sonunda hem çok tavsiye edilen hem de yemekleri gerçekten çok güzel bir yere ulaştık. Pastarito!

Pastarito Roma'da birkaç şubesi olan bir restorant. Ve her zaman açık, mutlaka tavsiye ederim. Bana tavsiye edenler çok haklıymış...


16.30
Karidesli taglietelli (8 adet iri ve taze karides vardı,domates sosluydu ve muhteşemdi)
250 ml beyaz şarap (vino de casa usulü, gazoz gibiydi bayıldım,eşim kola içti şarabın hepsini ben içtim)
Az şekerli espresso (nihayet Roma'daki ilk kahveme kavuştum)

Yolumuz yine Aşk Çeşmesi'ne düştü, zaten Roma'da her yer birbirine o kadar yakın ki


Oradan da dondurmamızı alıp İspanyol Merdivenleri'ne gittik. Roma'da her yerde olan Blue Ice isimli dondurmacıdan 1 top dondurma aldım ama çok tatlı geldi tamamını yiyemedim. Yarısını yemişimdir.

18.00
1 top dondurmanın yarısı (tiramisulu)

Gezmeye devam... Güzel bir meydanda birşeyler içelim dedik...


20.00
2 yudum grappa (korkunç birşey sakın içmeyin, hep duyup merak ettiğim bir içkiydi ama bana göre çok sert bir içkiymiş. 2.yuduma şans vereyim dedim ama 3. yudum asla olamazdı)

Sürekli yürümenin etkisiyle eşim acıktı, ben pek acıkmasam da yine de birşeyler yemeye hayır diyemedim. Aşk Çeşmesi'ne (Fontana di Trevi) yakın olan bir restorana girdik. Ortam çok loş ve kalabalıktı. Duvarlar resimlerle doluydu. Tam Roma'da olduğunuzu hissedeceğiniz bir yer...Taberna Patricii et Plebei

21.00
Küçür bir salata (2 gündür sebzeli birşey yemediğim için mutsuz oldum)
1/5 mantarlı pizza(bunu eşim istemişti tok olduğum halde 1 dilim yedim)
250 ml kırmızı şarap (vino de casa)

23.00
2 adet kuru kayısı (yanımızda getirmiştim)

Toplam 1,5 litre su. Bol hamurlu bir gün daha bitti :)

14 Ekim Cuma

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com

2 yorum:

  1. Ben sizin blog'unuzu bir ay kadar önce keşfettim ve çok sıkı bir takipçisi oldum! Roma yazılarınızı da sabırsızlıkla bekliyordum kaç gündür:) yazma tarzız çok doğal ve içten, ve diyetin bir listeden çok "bir yaşam şekli" olduğunu kendiniz örneğinden çok başarılı bir şekilde diğer kişilerle paylaşıyorsunuz. Sürekli diyetisyen yardımı ile zayıflama macerama en son 3 ay önce son verdim. Yine diyetisyen yardımıyla 7 kilo verdim ve 3 aydır ideal kilomdayım. Benim sorunum korumakla ilgili..Motive olmak için sizin siteniz harika! Başarılarınızın devamını dilerim, sevgiler:) Derya

    YanıtlaSil
  2. Offf serap hanim ben bir haftadir tatli yiyorum ve spor yapsam bile 1 kiloaldim. Meyve de yiyorum cok kalorileri hesapliyorum ama nasil aldim bu 1 kiloyu? Size sormak istedim sekeri bu hafta abarttim ama dedigim gibi kalori hesabini unutmadim. Sizce nasil bu 1 kiloyu verebilirim

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...