241. GÜN (Roma tatili 5.Günü)

17 Ekim Pazartesi

Artık yorgunluğa iyice alıştık. Bugün Roma'daki son günümüz. Trastevere denilen başka bir mahalleyi gezeceğiz...

10.30
1 su bardağı süt
1 paket tereyağ (sanırım 15 gramlık bir paketti)
2 dilim kızarmış tost ekmeği

Kahvaltıdan sonra metroya binmek üzere istasyona gittik. Yine Vatikan durağında ineceğiz ve oradan San Angelo Kalesi'ne (Castel San't Angelo)gideceğiz. Burası Roma'nın diğer tarafında yer alıyor. Roma'nın tam ortasından geçen San Pietro Nehiri ile şehir ikiye ayrılmış durumda. Ama çok güzel köprülerle iki taraf birbirine sık aralıklarla bağlanmış. En güzel köprü de San Angelo Kalesi'nin önündeki köprü. Köprüdeki melek heykellerini bilin bakalım kim yapmış? Bernini ve öğrencileri tabi ki

Malesef Pazartesi günleri kale kapalıymış o nedenle içini gezemedik. Ama gezen arkadaşlarımız çok beğenmişti. Artık bir daha ki sefere...

Buradan nehir boyunca yürüyerek Yahudi mahallesi olarak bilinen Trastevere'ye varıyorsunuz. Bir sürü küçük meydanları olan bir mahalle. Buraya gelirken yol üstündeki mahallelere Getto (Ghetto) deniyor.

Burada bir cafede Caffe della Scala 'da mola verip kahve içelim dedik...

13.30
1 fincan az şekerli espresso

Güzel ve eski sokaklarda gezerek Ghetto'da Roma'nın tadını çıkardık. Ve sonuçta yine acıktık :) bu sefer turistler için pratik bir menü yapan bir restorana girdik. Çok sıcakkanlı ve misafirperver yaklaşımları vardı. Ristorante Sora Cencia...

15.00
1 dilim bruşetta (hastasıyız)
1 adet pizza marinara (ben deniz mahsüllü zannetmiştim ama sadece salçalı soslu sarımsaklı bir pizzaydı, peynirsizdi, lahmacundan biraz daha kalın ama bir pizza için süper incelikte!)
3 kaşık krem karamel
1/2 kutu bira Peroni

Yine hamurlarımız yiyip karnımızı doyurduktan sonra nehirin diğer tarafına geçtik. Nehirin tam ortasında Tiber Adası denilen bir ada var. Bu adada sadece bir hastane yer alıyor.

Buradan geze geze önce tekrar Navona Meydanı'na gittik. Burayı çok sevdim. Dün oturup kahve içmemiştik bugün kahve keyfi de yapalım dedik. Cafenin tam karşısında çok yetenekli bir gitarist çalıyordu. Belki de günümüzün en güzel anıydı. Hava çok soğumuştu ama o kendini gitara kaptırmıştı. Sanırım onu ne kadar ilgiyle dinlediğimi fark etmiş olacak ki giderken bana gülümseyip el salladı. Çok mutlu oldum :)

18.00
1 fincan az şekerli espresso (kahveyi şekersiz içebilirim ama bu İtalyan işi kahve şekersiz içilmiyor be)

Sonra Pantheon'a, oradan Trevi Çeşmesi'ne derken otelin olduğu bölgeye vardık.

Hergün yaklaşık 11 saat yürüyerek tatilin sonunu getirdik. Son akşam yemeğimizi de yiyelim doğru bavul toplamaya. Roma'da ilk yemeğimizi yediğimiz otele yakın olan restorana gitmeye karar verdik. Ristorante Berzitello...

21.30
Insalata Primavera (enginarlı parmesan peynirli harika salata! hepsini ben yedim)
Linguine Gamberi (Karidesli Linguine makarnam harikaydı içinde 7-8 tane karides vardı)
250 ml kırmızı şarap (vino de casa usulü)

Son akşam yemeğimiz yine bir harikaydı!

Bavulu topladım :( yarın sabah kahvaltımızı edip yollara düşeriz. Türk yemeklerimizi çok özledim ama Roma'ya doyum olmaz, yine geliriz umarım.

Aşk Çeşmesi'ne para attığıma göre yeniden geleceğim demektir :)

Toplam 2 litre su

17 Ekim Pazartesi

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com

1. Öncelikle umarım dinlenip döndünüz tatilden. Bir sorum olacaktı; akşam yemeği yedikten ne kadar sonra uyuyabiliriz? meyve ve süt hariç tutuyorum bunu. Mesela saat 7 buçukta yemek yediğimiz bir gün çok yorgunuz ve 9 buçukta yattık. kilo almaya sebep olur mu? genellikle 4 saat gibi bir algı var ancak yoğun istanbul temposunda işten çıkıp eve gelmek, yemek yemek bazen 8-8buçuğu bulabiliyor. Ve yorgun günün ardından 2-3 saat sonra uykunuz gelebiliyor.

2. Geç yemek en önemli kilo alma nedenleri arasında yer almaktadır. Ancak yedikleriniz çok kalorili yiyecekler değilse ve porsiyon olarak da çok fazla yemediyseniz çok sorun olmaz. Ben akşam yemeklerimi 20.30 dan önce pek yiyemiyorum. Ama yine de kilomu kontrol edebiliyorum. Erken yatacağızdan eminseniz hafif yemeyi tercih edebilirsiniz. Ve ya geç yediyseniz yatana kadar arada başka birşey yemeyebilirsiniz. Ertesi gün daha hareketli olmaya çalışarak da durumu telafi edebilirsiniz.
    Takibiniz için teşekkürler...
    Şehitlerimiz ve deprem felaketi nedeniyle hayat enerjimi biraz kaybettiğim için tatil sonrasi günlerimi yazamadım. Ancak 1 Kasım'dan sonraki günleri yazacağım...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...