274. GÜN

19 Kasım Cumartesi

Cumartesiler'im en yoğun günlerimdir, çünkü yarım gün ve aralıksız çalışıyorum. Herkese nasıl Pazartesi sendromu oluyorsa bana da Cumartesi sendromu olur :) mesleğe göre stres günü değişiyor işte...

Kahvaltımı bu aralar evde yapmaya özen gösteriyorum.

08.15
1 fincan süt
1 dilim İzmir tulumu
2 dilim tam tahıllı ekmek (Uno) ile yapılmış tost

09.00
1 kupa kahve

Bugün 14.00'de ofisten çıkmam lazım bir arkadaşımla buluşup Kadıköy'e gideceğiz. Bu sezonun ilk operasını izleyeceğim. Tabi benim için :) Biletleri 1 ay önce alıyorum ve sabırsızlıkla temsil gününü bekliyorum. Bugün La Traviata operası var.


Öncesinde çok aç olmam nedeni ile yemek yemem gerekiyor, arkadaşımla Süreyya Operası'na yakın olan Saray Muhallebicisi'ne gittik...

15.00
1 porsiyon tavuklu pilav
1 bardak çay (uykum gelmesin diye ayran içmedim aslında yemekle uyumlu olan oydu)


16.00-18.30
La Traviata
Son perdede Violetta'yı oynayan sanatçımız Evren Ekşi'nin performansı bizi aldı götürdü, temsilden çıktığımızda bir süre gerçek hayata adapte olamadık. Daha önce La Boheme operasında da kendimi kaptırıp biraz ağlamıştım. İşte balık burcu olmanın yan etkileri :)

Eve gittiğimde sevgili kocam kendini Fenerbahçe'nin maçına kaptırmıştı. Bana niye erken geldin bile dedi :) ben hala Violetta ve Alfredo'nun aşkının etkisi altındayken o Fenerbahçe aşkı ile yanıyordu! Hayat ne garip :)


Ben de mutfağa gidip yemek yaptım. Daha önce bayram tatilindeyken yaptığım köfteleri dondurucudan çıkartıp mikrodalgada çözdürdüm, Pastavilla'nın mantarlı tortellinisini almıştım, onu deneyeceğim...


20.30
5 kaşık mantarlı peynirli tortellini (Pastavilla'nın tortellinisini hiç beğenmedim pişerken çabuk dağılıyor, Barilla tercih edin, üstüne fesleğenli sos yapmayı da ihmal etmeyin)
4 kaşık zeytinyağlı pırasa
2 adet ızgara köfte


22.00
1 fincan yeşil çay

Semralar bugün yine bizde kalacaklar, biraz geç geldiler Berra'nın yoğun isteği üzerine mısır patlattım...

22.30
Bolca patlamış mısır (2-3 kupa dolusu vardır)

Toplam 1,5 litre su

Günün değerlendirmesi : 
Bugün hem tavuk hem de köfte yedim, hatta tortellini içindeki peyniri de sayarsak proteini dengeli almış oldum. Bazı takipçilerim yorumlarında tek güne bakıp aldığım proteini yetersiz buluyor da :) ya geçmiş günleri okumaya üşeniyorlar ya da çok bilmişler anlamadım valla! Eleştiri yaparken karşınızdakinin bu konunun başarılı bir profesyoneli olduğunu unutmayın lütfen.

19 Kasım Cumartesi

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com
www.kendinizeiyibakin.com

2 yorum:

  1. protein ihtiyacı günlük değil midir? bu konuyu biraz açarak açıklayabilir misiniz? 3 gün hep makarna, sebze, meyve yiyip sonraki 3 gün bolca balık, et yersek dengeli olur mu yani? bildiğim kadarıyla insanın günlük azot kaybını karşılaması için gerekli olan minumum miktar vardır haftalık değil. yanlışlarımı düzeltirseniz sevinirim :)

    YanıtlaSil
  2. Evet günlüktür ama bahsettiğiniz şekilde beslenmenin de hiçbir zararı yoktur. Tamamen kişinin tercihleri ile yönlendirilecek bir konudur. Daha ayrıntılı bilgi vermem buradan mümkün değildir ama size tavsiyem beslenmenizi deney yapar gibi yönetmeyin. Günlük azot ihtiyacını hesaplayan bir diyetisyen yoktur zaten, siz de rahat olun :)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...