268. GÜN

13 Kasım Pazar

Canım kardeşim kalkmış ve kahvaltıyı hazırlamış. Berra da yanıma gelip "teyzecim uyanıy mısın sabah oydu, kaynım acıktı" diyerek kaldırdı. Bir Pazar sabahı daha ne kadar güzel olabilir?

10.30
1 adet haşlanmış yumurtanın sarısı (beyazını çok az yedim)
4-5 dilim sosis (teflonda yağsız pişmiş dilim şeklinde)
1 dilim beyaz peynir
3 adet iri yeşil zeytin
Domates, salatalık
2-3 dilim beyaz ekmek
1 fincan şekersiz çay

12.30
1  az şekerli Türk kahvesi

Kızlar gittikten sonra ev bomboş kaldı :( ben de kendimi yemek yapmaya adadım. Dün eşimin pazardan aldığı koca lahananın hakkından gelmek çok zamanımı aldı resmen kol kaslarım çalıştı. Bu evde tüm sebze yemekleri sadece benim için pişiyor. Eşim nadiren yer hatta çoğunun tadına bile bakmaz. Anlayacağınız bu koca lahananın hepsi benim için :) yarısını dilimleyip haşlayıp derin dondurucuya kaldırdım. Yarısı ile de kapuska yaptım. Bir de salçalı biftek, tabi ki evdeki etobur için! Diyetisyen olup da eşinizin sebze yememesi , bir diş hekiminin eşinin dişini fırçalamaması gibi birşey :(

15.30
1 adet elma

17.00
1 kupa kahve (lahana beni çok yordu)


18.30
1 dilim salçalı biftek ( harika bir sos yapmışım)
4-5 kaşık pirinç pilavı
Porsiyon kontrolü için eşimin yemeğinin de fotoğrafını çektim. Buradan tüm bayanlara sesleniyorum asla eşiniz/sevgiliniz kadar yemeyin. Onların metabolizmaları her zaman daha hızlıdır.

20.30
2 adet mandalina

21.30
1 fincan tek şekerli espresso

Sanırım az yedim ki dizi izlerken çok acıktım, yapmamam gerektiğini biliyorum ama o kadar acıktım ve hamur krizim tuttu ki! Derin dondurucuya kaldırdığım tuzlu kurabiye/minik poğaçaları mikrodalgada ısıttım ve hepsini yedim. Eşim 1 tane bile yemedi. 

23.00
8-9 adet tuzlu minik poğaça (sosisli, peynirli,patatesli, hepsi ceviz büyüklüğündeydi)

Toplam 2 litre su

Günün değerlendirmesi
Akşam erken yiyince veya az yiyince sonra çok acıkıyorum o nedenle sık sık birşey yemem lazım. Biraz ucu kaçtı. Ama ben bunu dengelerim. Takip edin...

13 Kasım Pazar

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.seraporak.com
www.kendinizeiyibakin.com

6 yorum:

  1. bende tüm gün boyunca kendimi tutuyorum ara öğünlerimi ara öğünleri yiyiyorum ama akşam gelınce özellikle badem ve çikoltaya saldırıyorum içim bayılana kadar yiyiyrum:(sonrası pişmanlık tabi.bunu nasıl telafi ederiz?

    YanıtlaSil
  2. Bu bahsettiğiniz biraz duygusal yeme davranışı gibi görünüyor. Çünkü normalde hem ana hem de ara öğünlerinizi zamanında yiyorsanız kan şekeriniz dengede olur ve fazla eğilimi olmaz. Ama belki de bu öğünlerde az miktarda yiyorsanız o nedenle de kan şekeriniz düşüyor olabilir. Doğru cevabı bulabilmek için en faydalı olan bir diyetisyene gidip beslenme alışkanlıklarınızı iyice sorgulamak olacaktır.

    YanıtlaSil
  3. Merhaba Serap Hanim,

    Oncelikle basarilar diliyorum harika bir blog...Zevkle takip ediyorum. Sizin resimlerinize baktigimda pilav icin 2 yemek kasigi diye bahsediyordunuz ancak benim tabagima koydugum 2 yemek kasigi pilav cok daha az oluyor sizinkinden...Yurtdisinda yasiyorum ama yemek kasiklarim ikea dan...standard bir kasik oldugunu dusunuyorum sebebi ne olabilir?
    Tesekkurler...

    YanıtlaSil
  4. Öncelikle beğendiğiniz için mutlu olduğumu belirtmek isterim. Kaşık ölçüsüne gelince benim porsiyonlarım biraz torpilli oluyor. Ben baya baya dolu kaşık hesabı yapıyorum :)
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. harikasınız, sizden çok şey öğreniyorum yalnız son 1 aydır işin ucunu çok kaçırdım dengelemem zor olacak :)

    YanıtlaSil
  6. Ne demek ben sadece içtenlikle paylaşıyorum, çok teşekkür ederim. O zaman toparlanma zamanı gelmiş, biraz dikkat etme zamanı...

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...