292. GÜN

7 Aralık Çarşamba

Kahvaltımı evde yaptım. Her sabah süt ve tost yiyorum ama hep fotoğrafını çekmeyi unutuyordum. Bu sabah akıl edebildim :)


09.30
2 dilim Uno tam buğday ekmeği
1 dilim kaşar peyniri ile yapılmış tost
1 fincan süt

10.30
1 kupa kahve- şekersiz ve sütsüz

Öğle yemeğimi Ataşehir Değirmen'den sipariş verdim. Tesadüfe bakın ki bugün bezelye varmış dün de bezelye yemiştim. Yine menünün tamamını yemedim. Sadece bezelye ve pilav kısmını yedim, bununla da gayet iyi doydum.

14.00
6-7 kaşık etsiz bezelye yemeği
5 kaşık pirinç pilavı

16.00
1 kupa kahve

18.00
2 adet mandalina

Bu akşam arkadaşlarımıza maç izlemeye gideceğiz. Ben Beşiktaşlıyım ama diğerleri Galatasaray ve Fenerbahçe'yi tutuyor. Hepsi futbol düşkünü!  Ama kalabalıkta izlemek beni de heyecanlandırıyor.


Çok fazla trafik vardı ve Bostancı'ya gelmem 1 saat sürdü. Tam maç başlamadan varmış oldum ama eşim ilk yarım saati kaçırdı...

20.30
2,5 dilim Dominos pizza (büyük pizzanın en ince dilimlerini seçtim)

6-7 tane Pringles cips
3-4 tane fındık

Evde 8 kişiydik ve maç sonucunu 3-1 olarak tahmin eden ve bilen tek kişi olarak 35 TL kazandım. Bu da futboldan kazandığım ilk paradır :) ne kadar sevindim anlatamam. Herkes bilmeme çok şaşırdı ama maçın başından beri izlediğim için tahmin etmem zor olmadı. Hasta Fenerli kocamın bu sonuca çok üzüldüğünü tahmin edersiniz heralde...


22.30
1 dilim frambuazlı pasta (yine karbonhidrat!)
1 kupa kahve

Toplam 2 litre kadar su


Günün değerlendirmesi :
Bugün öğle yemeğimden itibaren karbonhidrat ağırlıklı bir gün oldu. Ama dikkat ettiyseniz porsiyon kontrolünü yine sağladım. Amaaaan nasılsa ucu kaçtı ye Serap demedim. Sonuç eğlenceli bir maç akşamı ve normal kalorili beslenme. Ayrıca ben bunu 1-2 gün içinde dengelerim...

7 Aralık Çarşamba

Diyetisyen Serap Orak Tufan

www.kendinizeiyibakin.com
www.seraporak.com

14 yorum:

  1. 2,5 dilim biraz komik olmuş gerçekten :) ama çok takıntılı davranıyosunuz yemek konusunda..hayatınızda düşündüğünüz başka hiçbişey yokmuş gibi buda diyetisyen olmanızdan kaynaklanıyor sanırım neyse iyi günler

    YanıtlaSil
  2. kahvaltıyla öğle yemeği arası saatleriniz genelde uzun oluyor bende sizin kilonuz civarındayım aynı tarzda kahvaltı yapıyorum fakat 7-8 gibi yaptığımda 11 de acıkıyorum . acaba kahve içmeniz mi 12-1 e kadar acıkmamanızı sağlıyor yoksa acıkıyorsunuz ama o saatten önce yiyemiyor musunuz?

    YanıtlaSil
  3. Evet ben de acıkıyorum ama yoğun programım nedeniyle yemek saatim çok aksıyor. Daha fazla uzatmamaya çalışıyorum. Ama genelde öğle arasında gelen danışanlarım olduğu için olmuyor :( takibiniz için teşekkür ederim...

    YanıtlaSil
  4. 5 dilim yiyip göbeğime takacağıma, 2 dilim yiyip yemeğime takmayı tercih ediyorum sadece. Hayat tercihlerimizden oluşur. Ben herşeyden ama kontrollü yeme taraftarıyım. Sizin tercihlerinize de saygı duyuyorum. Akıllı davranmaya çalışıyorum. Pasta da yiyeceğimi bildiğim için pizzayı az yemeyi tercih ettim :)

    YanıtlaSil
  5. benimde demek istediğim göbeğinizi dert etmenize hiç gerek yok siz zaten çok güzel bir bayansınız hayatta bu güzelliklerden mahrum kalmak veya kendinizi kısıtlamak yerine sporla ve biraz hareketle bence daha mutlu ve huzurlu bir şekilde istediğimizi yiyebiliriz bende böyle düşünmekteyim :) sanırım yanlış düşünmüyorum..ben 400-500 kalorilik bir pizza yesem ve pişmanlığını yaşamaya başlasam 1 saat yüzerim ve alınan kalorilere veda ederim böylece istediğimi yapmış olurum ve mutlu olurum bence mantıklı olanda bu..Hem göbeğide dert etmem böylece..
    herkese tavsiyem hareket etmeleri yönündedir o
    zaman sorun kalmıyor ortadaaa :)

    YanıtlaSil
  6. Çok haklısınız ben de zaten bu şekilde tavsiye ediyorum. Ancak herkesin yaşam tarzına göre taktikler geliştirmesi gerekiyor. Örneğin ben 09.00-20.00 saatleri arasında çalışan ve spor sevmeyen biri olarak yediklerimi yakacak egzersiz imkanı bulamıyorum. Benim gibi pek çok insan var. Burada öğretmek istediğim porsiyon kontrolüdür. Malesef ki spor yapmak Türk insanı için bir yaşam tarzı değildir. Olamıyor...
    Beslenme alışkanlıkları ve egzersiz çok önemli ve iç içe konulardır. Yaşam tarzımıza uygun şekilde tasarlanmalıdır.
    Güzel yorumunuz için teşekkür ederim :) merak etmeyin dış görüntüm konusunda takıntılı değilim veya dert ettiğim birşey yok. Ama keşke spor yapmayı sevseydim. Ayrıca tabi ki işim gereği fit olmak durumundayım :) Bir konuda mahrum kaldığınızı düşünürseniz zaten hayat boyu mutsuz olursunuz.Seçimlerinizden dolayı sorumlu ve istekli olursanız zaten mahrumiyet yaşamazsınız...
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. bazı sabahlar sadece süt içip çıkıyorsunuz gene bu kahve fincanında mı içiyorsunuz çünkü bu en fazla 100 ml dir ve hiç doyurucu olcağını sanmıyorum yoksa sırf onu içeceğinizde büyük kupa mı kullanıyorsunuz?

    YanıtlaSil
  8. Genelde sadece süt içip çıkıyorsam mutlaka ofiste kahvaltı yapıyorumdur. Ama nadiren kahvaltı yapmadığım da olur. Ya canım istemez ya da gece çok yemişimdir.
    Sizin için bu sabah fincandaki sütü ölçtüm ve tam 190 ml geldi. Ben zaten bu kadar geldiğini biliyordum ama sizin merakınızı gidermiş olduk :)bu da 1 küçük kutu süt (200ml) kadar neredeyse...

    YanıtlaSil
  9. bardağınız küçük görünüyor da o yüzden :)

    YanıtlaSil
  10. Diyetisyensizinz ama sürekli hazır gıda ve dışarda yiyiyorsunuz.Ezber yapmak yerine keşke sütün zararını,alkali(n) beslenmeyi biraz araştırsanız.Pizza,pasta,pilav,kebap,sakatatlar yiyerek sağlıklıda beslenilmez kiloda verilmez.Sizin bünyeniz yakabilir ama ne yediğiniz çok önemli sağlığın tartıda eksik çıkmaktan daha önemli olduğunu siz daha iyi biliyorsunuzdur.Son olarak spor şart :)

    YanıtlaSil
  11. Sayın adını bile yazma cesareti olmayan takipçim:
    1. bu blog 19 Şubat'tan beri yazılmaktadır. Ne kadar sağlıklı beslendiğimi her günümü okuyarak anlayabilirsiniz. Okumadığınız çok belli. Okuyup yine de anlamadıysanız o konuda yapabileceğim birşey yok...
    2. hayatta hem özgür hem de sağlıklı beslenme taraftarıyım. takıntılı beslenen biri değilim canım ne isterse yerim içerim...
    3. yeni başlayanlar için başlıklı yazımı okursanız bu blogun neden yazıldığını anlarsınız. ben kimseye benim yediklerimi yiyin demiyorum.
    4. emin olun mesleğim için ne gerekiyorsa araştırmasını ben yaparım, kimseye beni uyarmak düşmez
    5. Hacettepe üniversitesi mezunuyum. bu diplomayı öyle kolay vermezler. o nedenle hiçbir haddini bilmeze bilgi düzeyimi açıklamak zorunda değilim.
    6. bu blog günde ortalama 600 kişi tarafından okunmaktadır. olumlu yorumlar ve insanlara faydası nedeniyle yazılmaya devam edecektir.
    7. bence de spor şart ama size :)

    Başkalarını eleştiriken sınırlarınızı aşmayınız. Bu tarz bir yoruma son kez cevap veriyorum. Bunun nedeni de vaktimin değerli oluşudur. Birşey öğrenmek isterseniz randevu alınız...

    YanıtlaSil
  12. adim gurbet,sevgili serap hamin bende sizin blogunuzu takip ediyorum uzun zamandir hollandadan cok mantikli geliyor bana yaptiklariniz yazdiklariniz sagolun hic yorum birakmamisdim size haksizlik olmasin diye yaziyorum hergun takip ediyorum emeginize yureginize saglik hersey gonlunuzce olsun sizin zamaniniz cok degerli isinizde basarilar aile hayatinizda mutluluklar her daim sizinle olsun bu blog var oldukca takibinizdeyim allaha emanet olun

    YanıtlaSil
  13. Serap Hanım merhaba,
    Ben İzmir'den Şehri Abay.Ben de bloğunuzu başından bu yana takip ediyorum ve çok da faydasını görüyorum.Herşey için en önemlisi de bu kadar işiniziniz arasında vakit yaratıp bizler için bu bloğu devam ettirdiğiniz için size minnettarım ve çok teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
  14. Serap sizi tebrik ediyorum, en az 3 kere başından sonuna tüm bloğu okudum ve okumaya devam ediyorum. Hem profesyonel hem de özel hayatınızı o kadar keyifli, eğlenceli ve en önemlisi eğitici bir halde anlatıyorsunuz ki, bence siz bir ödüle falan layıksınız, bu blog dahiyane bir fikir.

    Beslenme konusuna gelince, bu konuda çok takıntılı, hastalık boyutunda problemi olan biri olarak sizinle resmen tedavi oluyorum, çünkü nasıl normal yemek yeneceğini öğreniyorum, yemekle sağlıklı bir ilişkinin nasıl kurulabileceğini...

    Saygılar sunarım, sevgili Serap lütfen bizi kendinizden mahrum bırakmayın... ;)

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...